David Guetta este un DJ respectabil pentru că are show-uri bine orchestrate și a lansat câteva hit-uri internaționale memorabile. În continuare, vreau să împărtășesc cu tine câteva insight-uri pe care le-am descoperit din sesiunea de Q&A pe care a oferit-o pentru publicația WIRED.

Aceste 3 idei te pot ajuta să ai impact mai mare în marketing:

1. Gândirea în sezoane și campanii de marketing

David Guetta menționează în clipul video că pentru a avea un DJ set de succes la festivaluri, el începe prin a se pregăti la începutul sezonului de vară, de obicei prin martie. Lucrează aproximativ o lună să-și facă un set complet înainte de festivalul Ultra pe care îl testează acolo, urmând să î-l retesteze în sezonul său de spectacole din Las Vegas. Ceea ce observă că prinde la public duce mai departe în sezonul său de DJ de peste vară din Ibiza.

Similar cu ce face Guetta, ca marketer este important să-ți cunoști sezonul. Află când crește cererea, când se schimbă gusturile, gândește-te cum te pregătești de sezon, unde și când să testezi mesajele de campanii încât să fii pe val în plin sezon.

2. Testează, testează, testează

Știi acel moment când ești la o nuntă și nu dansează nimeni pe ringul de dans dar DJ-ul pare să se simtă bine cu muzica pe care o pune? Ei bine, acela este un DJ slab care a uitat că evenimentul nu e despre el, ci despre invitați.

Îmi place cum explică David Guetta că mereu are mai multe playlisturi la el și că deși își face o lista de piese înainte de a începe petrecerea, mereu schimbă piesele din set în funcție de cum reacționează publicul. Acesta este rolul DJ-ului: să se adapteze în timp real la public, să testeze continuu ce face lumea să danseze și ce ține lumea pe ringul de dans, ca mai apoi să ducă publicul „în filmul lui”.

Ca marketeri, trebuie să testăm și noi campanii, mesaje, formate de reclamă, variante de landing page-uri, variante de abordări cu vânzare directă sau consultativă etc.. Chiar dacă nu vedem clienții dansând 💃🕺 când facem noi campaniile, putem să interpretăm cifrele de vânzări, indicatorii de vizibilitate și performanță, pentru a știi când trebuie să schimbăm ceva.

3. Creează contrast

Prima întrebare din sesiunea de Q&A este despre „drops”, respectiv acele schimbări bruște de ritm din cadrul unui spectacol care fac publicul să fie în exaltare. David Guetta spune că muzica se bazează pe contraste. Dacă vrei ca ceva să sune puternic, înainte trebuie să faci liniște. Înainte de un „drop”, DJii creează anticipare, iar la momentul potrivit schimbă ritmul. Spre exemplu, îmi place mult cum Baby J mixează aici.

Și în marketing poți folosi conceptul de „drop”. Eu atunci când urmează să lansez campanii importante, obișnuiesc să fac comunicare de teasing prin care pregătesc publicul țintă de marea lansare. Îți recomand să vezi fiecare campanie ca un eveniment de lansare, iar momentul lansării oficiale este acel „drop” pentru care ai creat toată anticiparea.

În concluzie, DJ-ul controlează starea publicului prin planificare, anticipare și ritm. Un marketer de succes face același lucru.

Ce alte similitudini vezi între munca unui DJ și cea a unui marketer?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.