experimente despre motivatie si perceptii

Am adunat o colecție de videouri care prezintă câteva experimente despre motivație și percepții și impactul acestora în business și în viața personală. Acestea m-au ajutat să văd unele lucruri dintr-o altă perspectivă. Sper să-ți placă la fel de mult cum mi-au plăcut și mie.

Primul video este despre un experiment foarte haios realizat pe copii, care demonstrează că aceia care au avut campacitatea de a se automotiva și au fost mai disciplinați, au avut în final mai mult succes în viață.

Următoarele videouri sunt despre faptul că modul în care influențăm percepția asupra produselor (valoarea percepută) este cel puțin la fel de important ca și produsul în sine. Unul dintre rolurile marketingului este să crească valoarea percepută prin brand fără a modifica produsele sau serviciile oferite de către companii. Acest lucru este foarte bine explicat în discursurile de mai jos.

Dan Pink demonstrează printr-o serie de experimente de ce motivația intrisecă este cel puțin la fel de importantă ca motivația extrinsecă. Pe lângă videoul de mai jos, recomand și cartea sa Drive care este despre acest subiect. 

Nu în ultimul rând, îți recomand videoul despre provocarea turnului din spaghete care se folosește de multe ori în team buildinguri.

Ce alte experimente despre motivație și percepții cunoști? Lasă un link în comentariu dăcă știi și altele.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.