Una din dorințele personale este aceea de a schimba în bine România prin dezvoltarea mediului de business. Acest lucru mă determină să caut continuu strategii prin care să-mi ating scopul. Discutând cu o amică despre concurență mi-a venit o idee care am spus că merită împărtășită.

Înainte să-ți spun despre ce este vorba, doresc să redau un citat care mi-a plăcut și pe care l-am preluat de pe blogul lui Radu Georgescu:

Life is pretty simple: You do some stuff. Most fails. Some works. You do more of what works. If it works big, others quickly copy it. Then you do something else. The trick is in the doing something else.

Acest citat definește cel mai bine stilul de business al antreprenorilor în serie, cei care dezvoltă afaceri după afaceri, pe care le vând după ce le cresc la un nivel profitabil și atractiv pentru investitori. Prin a ne însuși acest tip de gândire de “afaceri în serie” putem contribui semnificativ la dezvoltarea ecosistemului de business.

Ideea mea se bazează exact pe principiul antreprenorului în serie. Am observat că atunci când se dezvoltă un business nou și cu potențial, despre care începe lumea să vorbească, apar destul de repede și competitori care vor copia modelul. Odată cu apariția concurenței, consumatorii și mediul de business au și mai multe de câștigat.

Cum ar fi dacă am dezvolta business-uri cu gândul principal de a atrage alți competitori în piață, în domenii care necesită dezvoltare? Cum ar fi dacă am gândi mai multe afaceri ca model de franciză în loc de monopol? Mai apoi, de fiecare dată când ne-am atins scopul și am dezvoltat o piață concurențială, să încercăm business-uri noi în alte domenii care au nevoie a fi dezvoltate.

Doresc să închid acest articol cu un alt citat care îmi place și care are legătură cu ideea prezentată:

“I’m not interested in competing with anyone. I hope we all make it.” Erica Cook.

Sper ca și tu să reușești!

competition

Articol publicat în 24 FUN


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.