La 10 ani de la lansarea primului iPhone, care a dat trend-ul în materie de telefoane cu touch screen, cei de la Apple tocmai au anunțat un produs „revoluționar” noul iPhone X (care se citește iPhone 10). Ținând cont că este doar încă un telefon cu funcții de AR, face recognition și ecran din margine în margine, nu mi se pare nimic extraordinar, doar un upgrade în rând cu ceilalți dezvoltatori. Vezi Galaxy Note 8, proaspăt lansat de către Samsung, are și el dual camera și ecran chiar mai mare. N-am să intru în detalii comparative, însă mi se pare că cei de la Samsung au făcut o mișcare deșteaptă să lanseze primii.

Revoluția următoare sunt ochelarii AR. În plus față de ce am scris deja aici, uite încă 3 argumente:

  1. Ochelarii AR pot înlocui mai multe device-uri în același timp, cel mai important fiind televizorul, apoi PC-ul, mai apoi telefonul sau videoproiectorul; Vezi acest demo HoloLens din 2015.
  2. Ochelarii AR sunt mai aproape de creier și centri neuronali. Poate sună SF, dar aștept momentul când ochelarii vor transmite impulsuri direct la creier oferind și alte senzații decât cele vizuale.
  3. Experiența de divertisment, aplicabilitatea în educație și vizualizare spațială sunt superioare față de ce oferă celelalte device-uri.

După cum se vede și în acest grafic, piața telefoanelor mobile a ajuns la maturitate. Este timpul pentru ceva nou.

phone share

Din păcate, în acest moment, prețul pentru HoloLens este de minim 3.000$, development edition. Pentru ca această tehnologie să ajungă la mase de consumatori cred că este necesar să devină mai accesibilă ca preț. Acesta cred că este și motivul principal pentru care încă se insistă pe lansarea de noi telefoane în loc să se facă pasul mai rapid spre dispozitive dedicate AR.

Vezi și acest articol pe subiectul AR vs. smartphones.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.