Am urmărit cu interes interviul lui George Buhnici pe care l-a luat domnului Conferențiar Dumitru Borțun pe tema manipulării media. La un moment dat, în discuție se vorbește despre migrație și relația dintre părinți și copii. Atunci domnul Borțun are un monolog care merită consemnat ca o lecție pentru părinți.

“G. Buhnici: … copiii și părinții lor sunt din lumi diferite.

D. Borțun: N-au comunicare. Aici e marea greșală a părinților. Și acum vorbesc și pentru părinți nu doar pentru copii.

Trebuie să se ducă după copii lor. Să mai vadă ce citesc ei. Pe ce gadgeturi intră ei și umblă și să învețe. Să-i roage: învățați-mă și pe mine.

Nu, eu nu știu de astea. Nu e pentru mine.

Poftim? Poi da copilul tău nu e pentru tine? Nu e proiectul tău?

Ba da.

Și nu vrei să ai contact cu el? Sau vrei să ajungă să vină de două ori pe an, de Paști și de Crăciun, vă pupați puțin și după două zile se plictisește pentru că nu mai știe ce să vorbească cu tine și zice că pleacă, că are treabă. De ce? Pentru că nu ai ținut pasul cu copilul tău. Du-te și tu. Mai înveți și tu. O jumătate de viață învață copilul tău de la tine, cealaltă jumătate de viață înveți tu de la copilul tău. Nu stai ca o statuie din aia a lui Buddha, cu patru sâni. Stai și nu te miști, pentru că tu ești perfect. Să învețe alții de la tine.”

Poți să urmărești secvența mai jos, dar recomand cu căldură tot interviul.

Tu de ce părere ești? Cum pot părinții să-și țină aproape copiii și după vârsta adolescenței?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.