Eram în fața cimitirului la ora 20:00 și sute de tineri așteptau împreună cu mine să începem alungarea strigoilor. Se auzeau întrebări și zumzete peste tot “a început?”, “la tine se încarcă?”, “au anunțat că putem începe mai devreme”, “vezi primul indiciu”. Era Halloween, iar aplicația Questo a scos din casă peste 15.000 de tineri din România și Europa pentru a socializa și a-și explora orașele în care locuiesc.
Grupuri de câte 3 sau 5 prieteni umblau pe stradă cu privirea în telefoane dezbătând indiciile și colaborând pentru rezolvarea provocărilor primite în aplicație. Eram și eu cu ei și am simțit că fac parte dintr-o mișcare.
Timp de 2 ore am umblat pe străzile Clujului împreună cu soția mea și am reușit să răspundem cu brio la toate provocările. Am descoperit poveștile statuii Matei Corvin, a Muzeului de farmacie, a Cimitirului Central, a Bilbiotecii Centrale Universitare și a altor puncte turistice. Mi-a plăcut mult experiența și am să mai fac și alte questuri.
Nu am crezut că după isteria Pokemon Go vreo altă aplicație va avea acest efect de a scoate mii de tineri din casă în același timp. Questo a reușit acest lucru. Să-ți faci o idee, participanții din quest-ul de Halloween au parcurs în total peste 45.000 km, suficient cât pentru înconjorul lumii.
Aplicația Questo este realizată de patru cofondatori români, iar dacă vrei să încerci și tu un quest, poți descărca aplicația în mod gratuit din Google Play sau Apple Store.
Din punct de vedere al marketingului, mi se pare o idee foarte bună a sponsoriza quest-uri și a scoate tinerii din casă. Este tot mai greu a concura pentru atenția și timpul potențialilor clienți, iar implicarea acestora într-o experiență digitală dar offline poate aduce favorabilitate față de produsele companiei și iubire față de brand.
Tu ai încercat Questo? Cum ți se pare aplicația și ideea proiectului?