Cum poți să ajungi Manager de Marketing?

By 25/05/2019Marketing
Manager de Marketing

Managerii și liderii buni sunt cei care au expertiză tehnică în domeniul lor, înțeleg munca echipei, o pot coordona, o pot evalua și pot da o direcție acesteia. Un studiu realizat de către Harvard Business Review realizat pe 35.000 de angajați arată că un șef bun are nevoie de expertiză tehnică.

Din acest motiv nu sunt de acord cu facultățile de management care nu oferă o expertiză în cel puțin un domeniu (marketing, financiar, resurse umane etc.), ci doar acoperă în general aceste funcții.

Tinerii care își schimbă prea des domeniul de activitate, nu vor ajunge prea repede pe o poziție de management și nu vor fi manageri buni pentru că nu vor avea suficientă experiență și înțelegere a unui domeniu.

Dacă dorești să obții un rol de Marketing Manager ai nevoie așadar de timp investit într-o companie și în plus ai nevoie:

  • Să depui efort pentru a înțelege în profunzime marketingul și industria companiei. Spre exemplu să devii expert(ă) în Marketing Online în comerț electronic în domeniul de fashion, sau expert(ă) în Marketing în IT etc.
  • Să fii dedicat(ă) în a cunoaște competitorii, clienții, colegii din firmă, furnizorii, colaboratorii, produsele și serviciile etc.
  • Să te implici pentru a schimba acele lucruri care nu funcționează în firmă și pot fi eficientizate; să te implici în a veni cu idei și inițiative noi care pot dezvolta compania; să te implici în a dezvolta echipa potrivită în companie sau echipa ideală de colaboratori.
  • Să obții rezultate în companie, lucru care îți va oferi credibilitate și încrederea echipei.
  • Să ai empatie și aptitudini de rezolvarea problemelor, comunicare eficientă, gândire critică, management și delegare.
  • Să te înțelegi bine cu echipa.
  • Să-ți exprimi interesul pentru această funcție în compania în care lucrezi.

Un rol de Marketing Manager îți poate oferi venituri mai bune, putere și responsabilitate mai mare și o echipă de colegi a căror vieți le poți influența în bine.

Pentru a ajunge pe o astfel de funcție dedică-ți timpul unei companii în care crezi, devino expert în marketing și fii o persoană empatică, curioasă și implicată. Atunci când compania se va dezvolta, sau când se va elibera postul de Marketing Manager, vei avea șansa să obții rolul dorit.

Dacă vrei să-ți autoevaluezi cunoștințele și competențele de marketing, citește acest articol.

Sursă foto

Online Mastery

One Comment

Leave a Reply