Frumusețea Marketingului Online este dată de faptul că toate companiile, indiferent de mărime, au acces la aceleași instrumente de comunicare online. Chiar dacă sunteți doar 2 persoane în firmă, sau sunteți 50, puteți avea comunicare online cel puțin la fel de bună ca Banca Transilvania, Vodafone, Zonga sau alte companii de top. Știu asta pentru că lucrez și am lucrat direct cu aceste companii.

1.Abordarea companiilor MARI

Înainte să intru în detalii este important să înțelegi că abordarea acestora pornește întotdeauna de la obiective și de la publicul țintă căruia i se adresează. Având așa mulți clienți sunt șanse foarte mari să vă suprapuneți publicul țintă. Deci clienții lor sunt și clienții tăi și folosesc aceleași canale de divertisment și informare online.

2. Canalele de informare și comunicare online

Care sunt principalele canale de comunicare online folosite de clienții lor și clienții tăi?

  • Yahoo Mail și Gmail pentru e-mail
  • Google pentru căutare
  • Youtube pentru căutare și divertisment video
  • Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter pentru socializare
  • Website-uri de știri, bloguri și forumuri pentru informare
  • Magazine online și platforme de licitații pentru cumpărături
  • Alte website-uri sau pagini de campanii pentru informare

3. Cum acoperă companiile MARI aceste canale

Pentru a convinge potențialii clienți să cumpere, sau să-și păstreze cota de piață, companiile mari știu cum să comunice profesionist pe toate aceste canale. A avea o prezență unitară pe toate aceste canale se numește “marketing integrat”. 

4. Ce tactici folosesc companiile mari în strategia lor de „Marketing integrat”?

A. Website, blog și pagini de campanii
Primul lucru pe care îl face orice companie mare este să-și construiască un website profesionist, care să le reprezinte imaginea și să le ajute la a genera vânzări. Aceasta este piesa principală în comunicarea online, locul unde are loc vânzarea.
Pentru informare și educare, blogul de companie și/sau secțiunea de știri reprezintă sursa oficială de comunicare către publicul larg. Acest canal este vocea oficială a companiei.

Pentru diferite campanii speciale, care implică un plan de comunicare amplu, diferit de comunicarea generală, companiile mari mai crează și website-uri secundare, sau pagini de campanii.

B. E-mail Marketing
Pentru informare, vânzare și educare privind serviciile oferite, comunicarea prin newslettere sau e-mailuri tranzacționale este cea mai directă formă de relaționare. Vodafone și BT se folosesc în mod inteligent de bazele proprii de clienți pentru a genera mai mult business.

C. SEO și publicitate în rezultatele la căutări
Pentru a fi primii în rezultatele la căutări, atunci când un potențial client caută un produs sau o soluție la o problemă pe care o are, companiile mari investesc în creare de conținut și optimizarea acestuia pentru motoarele de căutări (SEO – Search Engine Optimisation). O altă tactică este să cumpere publicitate în rezultatele la căutări.
Astfel, dacă vei căuta “Credit imobiliar” vei găsi în rezultatele plătite și organice (ne plătite) link-uri de la Banca Transilvania.

D. Pagini oficiale pe principalele canale Social Media + publicitate
Canalele de socializare online au depășit numărul de accesări zilnice pe care le obțin motoarele de căutare. Pentru a avea o prezență puternică pe aceste canale, companiile mari și-au creat pagini oficiale unde comunică zilnic oferte speciale, concursuri, campanii, știri etc. De asemenea, companiile mari investesc și în publicitate pe aceste canale pentru a ajunge la mai multe persoane cu mesajul lor, decât la cele care le urmăresc în mod frecvent mesajele paginilor.

E. PR, campanii pe bloguri sau forumuri + publicitate
Pentru a avea o prezență bună pe website-urile de știri, companiile mari fac campanii de PR și mențin o legătură bună cu presa pentru a le publica comunicatele sau știrile importante. De asemenea, pentru a avea o prezență bună pe bloguri, acestea colaborează frecvent cu bloggerii prin campanii dedicate lor. Nu în ultimul rând, cumpără publicitate pe aceste website-uri pentru a-și crește notorietatea.

5. Concluzie: Cum să comunici ca o companie MARE

Dacă dorești să ai o comunicare online profesionistă, ca o companie MARE, atunci trebuie să acoperi principalele canale de comunicare și informare online a clienților tăi, așa cum o fac companiile mari.

Pe scurt:

  • trebuie să ai un website cu blog sau secțiune de noutăți;
  • trebuie să trimiți e-mail-uri/newslettere;
  • trebuie să-ți optimizezi website-ul și conținutul de pe blog pentru motoarele de căutare;
  • trebuie să investești în publicitate să apari în rezultatele la căutări;
  • trebuie să ai pagini de companie pe principalele rețele sociale accesate de către clienții companiei tale;
  • trebuie să investești în publicitate pe aceste rețele sociale, pe website-uri de știri, bloguri sau pe website-uri de divertisment;
  • trebuie să ai o relație bună cu presa și bloggerii pentru ca aceștia să preia informații despre compania ta sau despre campaniile pe care le realizați.

Online Mastery este singurul curs online din România în care poți învăța cum să faci TOATE aceste lucruri.
În curs primești peste 150 de tutoriale video, exerciții, bugete, exemple și instrumente practice, care te învață să comunici ca o companie MARE.

afla detalii online mastery

Dacă ai nevoie de o agenție de Marketing care să te ajute în comunicarea online, dă-ne un semn.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.