Îmi plac antreprenorii. Ei sunt cei care au acel zvâc de a porni o afacere, de a pune bazele unei structuri complexe de business care să producă valoare pentru clienți. Prin natura lor, acești oameni sunt super motivați de a începe lucruri noi, de a aduna alți profesioniști în jurul unei idei și să facă lucrurile să se întâmple. Din păcate, în primii ani de business, ei nu oferă suficientă importanță identității afacerii și comunicării acesteia. Astfel, una dintre cele mai des întâlnite probleme, atunci când apelează la serviciile de marketing și comunicare ale agenției Loopaa, este că nu au un manual de identitate.
Ce este un manual de identitate și de ce ai nevoie de unul?
Un manual de identitate pentru un designer/om de comunicare este ca și cartea de bucate pentru bucătar, sau biblia pentru preot, sau manualul de instrucțiuni pentru montarea mobilei de la Ikea… te-ai prins de idee. Practic, într-un manual de identitate vizuală găsești povestea brandului, valorile acestuia, tonul vocii în comunicare și cel mai important, regulile de folosire ale elementelor de identitate (culori, fonturi, imagini, logo, slogan, personaje etc.) în principalele situații de comunicare (în semnătură, pe cărți de vizită, pe bannerele online, în reviste, pe panouri outdoor etc.).
Fără un manual de identitate riști ca imaginea companiei tale să fie prost reprezentată și să nu ai coerență în comunicare. Acest lucru denotă o lipsă de profesionalism și poți pierde încrederea clienților.
Dacă vrei să intri într-o etapă de maturizare a afacerii, a-ți face un manual de identitate este primul pas spre procedurarea comunicării.
Pentru a te ajuta să înțelegi mai bine cum arată un manual de identitate (mai creativ), descarcă gratuit manualul agenției mele intrând pe branding.loopaa.ro.
2 replies to "Cum arată manualul de identitate al agenției Loopaa"
Calin, un astfel de manual (complet) este necesar inca de la inceput, cand se creeaza elementele basic ale identitatii vizuale pentru un startup? (logo in speta) Ori poate fi lasat pe mai tarziu, si daca da, pe cat de tarziu?
Mi se pare ca efortul depus pentru cele doua este foarte diferit.
Oricare ar fi raspunsul, as mai vrea sa stiu si cu ce trebuie sa vina pregatit antreprenorul la creatorul de identitate vizuala, (the check list :D) si de fapt cum alegem, mai intai, persoana la care ne ducem pentru asta?
Multumesc frumos!
Foarte bune întrebarile. :)
Ideal ar fi ca un astfel de manual de identitate să se facă de la început, pentru că odată ce începi promovarea afacerii, sau a produselor/serviciilor, dorești să transmiți profesionalism, printr-o unitate vizuală coerentă pe toate materialele. Dacă nu ai de la început, ai mai mult de lucru pentru discuția cu partenerii și designerii privind modul vostru de comunicare și crearea materialelor de promovare.
Tot legat de acest lucru, un manual de identitate te mai ajută să îți clarifici ce dorești de la identitatea companiei (în crearea manualului s-ar putea să descoperi că logo-ul, sau direcția începută, nu se potrivesc cu strategia pe termen lung a companiei… ex. nu se potrivește logo-ul pe o aplicație de mobil).
Dacă nu ai pornit cu un manual, este important să-ți faci unul când începi să-ți diversifici canalele de comunicare (ex. panouri outdoor, website, bannere, reclamă Facebook, flyere etc.), sau planifici să investești cel puțin 1.000 euro în promovarea companiei (încât să simți că „te doare” dacă greșești cu promovarea companiei).
În alegerea colaboratorilor poți lua în calcul mai mulți factori, însă uită-te cel puțin la:
– lucrările anterioare
– profesionalism (cum pune problema privind nevoiele companiei tale)
– chimia dintre voi: dacă crezi că îți va face plăcere să lucrezi cu acel om, sau nu
Dacă ai nevoie de un manual de identitate, agenția mea îți stă la dispoziție http;//www.loopaa.ro pentru detalii.