Atât clienții recurenți cât și clienții noi sunt foarte importanți pentru un magazin online, însă după cât timp ajungi să încasezi mai mulți bani de la clienții recurenți decât de la clienții noi?

Conform unui raport realizat de echipa Omniconvert cu date de la peste 1.000 de magazine online de la nivel internațional, după anul al cincilea de business încasările de la clienții recurenți depășesc încasările de la clienții noi.

Ce ne spune acest lucru despre strategiile de comunicare ale magazinelor online?

Dacă ai un magazin online și investești constant în promovare și atragere de clienți noi, doar după al cincilea an ajungi la o maturitate a afacerii încât să nu mai depinzi de publicitate. Cu siguranță că atunci nu te vei opri din a face promovare, dar până în acel moment trebuie să ții minte că este important să te concentrezi pe achiziția de noi clienți.

Eforturile de a crește vânzările de la clienții recurenți vor fi răsplătite și în primii ani, dar este logic că până nu ai o bază de clienți suficient de mare, focusul marketingului tău va trebui să fie pe achiziția de clienți noi.

Tacticile de marketing care te ajută cel mai bine să ajungi la clienți noi sunt reclamele, colaborările cu influenceri, optimizarea pentru motoarele de căutare și content marketingul.

Tacticile principale de marketing pentru loializarea clienților recurenți sunt e-mail marketing, content marketing, remarketing și client service. Frumusețea acestora este că necesită mai multă atenție doar până ce le setezi, iar mai apoi întreținerea lor este mai puțin costisitoare de timp față de achiziția de clienți noi.

Recomandarea mea este că indiferent în ce an ești cu magazinul online, să-ți setezi cât mai repede acțiunile automate de loializarea clienților recurenți. Pe termen lung acesta este un plan câștigător.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.