Am crezut că va fi un eveniment cu lumini ca în filme, muzică, spectacol, însă n-a fost așa. În sala Panoramic, de la ultimul etaj al Operei Plaza din Cluj-Napoca, un grup mic de invitați, am avut ocazia să discutăm direct cu Armand Assante, un simbol în lumea filmului, cu peste 50 de ani de experiență pe scenă și pe ecrane. Actorul a venit la TIFF și am avut onoarea să-l cunoaștem îndeaproape, mulțumită prietenilor de la Global Shapers Cluj.

Spectacolul principal a fost în fața noastră. N-a fost nevoie de efecte speciale.

Cu un aer boem și o voce profundă, cu efect răgușit, Armand Assante și-a început discursul menționând că industria filmelor este una foarte scumpă și că puțini fac profit din ea. Pe parcursul carierei sale a avut ocazia să joace în filme cu efecte răsunătoare dar și în filme care au eșuat. Diavolul este în detalii, iar cei care au succes sunt aceia care cunosc detaliile detaliilor.

În plan personal, succesul său s-a datorat în primul rând relațiilor pe care le-a construit și pe care le-a dezvoltat. A accentuat acest lucru de mai multe ori. Pentru a rămâne în joc, o parte din rutina sa de zi cu zi este să se întâlnească cu scriitori și producători. Nu ia lucrurile “for granted” ci muncește, creează și ia deczii interesante, neplictisitoare.

Lecțiile de marketing

În 1977 un agent CIA a fost angajat de către casa de producție Paramount pentru a studia “demograficele” și ce tip de conținut dorește poporul american. Așa s-a ajuns la concluzia că filmele care se vor produce ar trebui să fie pe înțelesul unui copil de 12 ani. Actorul a glumit adăugând că drept consecință așa a apărut Star Wars și alte filme comerciale. (Un articol interesant despre implicarea CIA în industria cinematografică poți să citești aici.)

Acest lucru s-a păstrat. În fiecare an se produc filme care sunt pe interesul “demograficelor”. Dorințele consumatorilor sunt bine studiate și acestea influențează ce se va produce și ce va face capul afișelor.

O altă poveste interesantă a fost despre un producător de filme din Bulgaria care a ales o actriță să joace în filmul său pe principalul motiv că avea 1.000.000 de followers pe Instagram. A făcut acest lucru chiar dacă ulterior a trebuit să investească în pregătirea ei actoricească. Armand Assante a menționat că prezența online este tot mai importantă pentru actori pentru a le valida puterea de a capta audiențe.

Înapoi la succes…

Disciplina de a se întoarce la actorie și atunci când a trecut prin perioade mai grele l-a ajutat să aibă succes. A menționat că atunci când iubești ce faci este greu să nu te implici 100%, iar acest lucru te consumă, te motivează sau te poate duce la nebunie. Disciplina este cheia.

Întâlnirea cu Assante a fost ca o gură de aer proaspăt, ca după o ploaie de vară. Poveștile sale despre lumea filmului, Kazahstan, copii racolați de talibani, 9/11, generali din armata americană, eșecuri și realizări, m-au scos din rutină. Acum mai trebuie doar să văd California Dreamin‘.

P.S. abonează-te la blog dacă vrei să primești articolele viitoare pe e-mail.


 


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.