Dacă vrei vânzări online este bine să participi la cât mai multe conferințe de comerț online sau la cursuri de marketing. Dacă nu ai reușit să ajungi în prima zi la GPeC îți prezint 7 informații utile de la conferință și sfaturile mele privind acestea.
Idei de comerț online pe care le punctez importante:
1. În medie, clienții au vizitat 9 magazine în ultimul an (puține), dar frecvența este de 3-4 ori pe săptămână
De reținut: dacă reușești să ajungi cu magazinul tău în mintea consumatorului și îi dai motive să se întorcă săptămânal, încă ai loc să intri pe lista lui. Piața online din România este încă în creștere.
2. Doar 28% dintre clienți au încredere în magazinele online
De reținut: foarte important cum arată și funcționează magazinul tău. Produsele și procesul de comandă trebuie să fie foarte clar explicate, conform cu realitatea.
3. În România, mai mult de 50% dintre clienți intră pe site de pe mobil
De reținut: adaptarea la mobil este crucială, dacă nu vrei să pierzi 50% dintre potențialii clienți.
4. Identifică nevoile clienților tăi și oferă-le imediat soluțiile
De reținut: site-ul este despre vânzare și nevoile clienților. Întreabă-ți clienții ce caută și ce ar vrea să găsească pe paginile site-ului tău (pe prima pagină, pe paginile de produse/categorii/contact etc.) și îmbunătățește experiența.
5. Trucuri pentru site: folosește raritatea, unicitatea, prețul mic, dovezile sociale
6. Transportul gratuit este “regele” promoțiilor în comerț online
De reținut: folosește această tactică, dar fă-ți calcule să fie eficientă în contextul afacerii tale. Gândește-te la transport gratuit ca o investiție de marketing pentru a crește lista de clienți.
De reținut 2: Livrarea a doua zi este standard (cel puțin în fashion), deci fă eforturi să fii în baremuri.
7. 75% din vizionările de la Netflix se fac pe baza recomandărilor personalizate
De reținut: loializează clienții prin recomandări personalizate. Dacă nu poți face acest lucru în mod automat pe site, oferă suport telefonic și pe e-mail. Analizează cât de eficient este să atragi clienți noi vs. să obții vânzări noi de la cei existenți.
Nu uita că marketing-ul online este o activitate de zi cu zi, nu ceva ce faci o singură dată. Fii mereu la curent cu ce poți face mai bine și acționează, dacă vrei să faci comerț online ca un profesionist.
P.S. Mai multe info din prima zi de la GPeC poți să citești în acest live blogging.
1 Response to "7 informații și sfaturi utile de la conferința de comerț online GPeC"
Legat de punctul 3 am simtit pe propria piele. Clientul de pe mobil ma costa 120 lei. Dupa actualizarea platformei si modificarea themei s-a micsorat costul si sa egalat cu costul pe desktop. Dovada aici https://goldensite.ro/magazin-online/cost-de-conversie-dispozitive-vs-update-prestashop-1-7