De multe ori am auzit persoane spunând ”ah, am avut şi eu acea idee” sau ”dacă aş fi avut eu acea idee…”, iar în spatele cuvintelor am simţit mici regrete. Problema este că mulţi avem idei, însă puţini au ambiţia, perseverenţa, experienţa sau resursele să le execute.

Valoarea unei ideiAlteori mă intersectez cu persoane care vor să devină antreprenori, nu au experienţă, dar au idei pe care le cred geniale şi pe care nu vor să le împărtăşească din ego sau din frica să nu le fure cineva. Aceste persoane ajung în final să facă parte din prima categorie de care am scris mai sus. Ce nu înţeleg acestea, este că cei care au resursele şi experienţa să execute ideile altora sunt prea ocupaţi să lucreze la ideile proprii. 

Recent m-am înscris în competiţia Restart în educaţie pentru a realiza o platformă online care să aducă plus valoare educaţiei din România. De la etapa de brainstorming, în faza de preconcurs până la conturarea proiectului Aducativ, ideea iniţială a suferit foarte multe modificări datorită feedback-ului constructiv primit de la toţi cei cu care am vorbit despre ce doresc să realizez. Acum lucrurile îmi sunt mult mai clare, simt că proiectul prinde contur, iar fără ajutorul persoanelor care mi-au dat feedback nu cred că acesta ar fi ajuns în finala concursului.

Însă o idee rămâne doar o idee, fără execuție este egală cu zero. După cum a spus şi Thomas Edison: ”The value of an idea lies in the using of it”. Keep in touch!

Articol publicat în 24-FUN Cluj

 


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    3 replies to "Valoarea unei idei de business"

    • Marian

      Da, asa este, insa , din pacate, cred ca sunt multe idei bune, cel putin in online, care nu ajung sa fie “executate” din lipsa resurselor (personal, cunostinte, finante…etc)… Cred ca un Start-up Campus, sau ceva de genul asta, ar prinde foarte bine si in Romania. Un loc unde cei cu idei, know-how si cei cu resurse sa se poata intalni intr-un cadru organizat.
      Din pacate nici investitorii nu sunt prea vizibili in Romania, si aici ma refer la nivelul de angel investor, pentru ca de VC’s nu cred ca poate fi vorba. Asta genereaza de multe ori “migratia creierelor” catre acele startup-friendly hubs ca Silicon Valley, Londra, Vancouver…etc
      Sper sa schimbam cumva traba asta.

    • Calin Biris

      Sa sti Marian ca se organizeaza evenimente pentru cei cu idei dar care nu au echipa. Un bun exemplu este Start-up Weekend care a avut loc si la Cluj http://cluj.startupweekend.org/ Au mai fost cateva initiative pentru studenti si cred ca vor aparea din ce in ce mai multe.
      Pe cei care fac investitii de tip Angel in Romania ii gasesti pe la conferintele de online precum How To Web, RoNewMedia sau pe la celelalte conferinte dedicate mediului IT insa daca vei cauta si vei intreba in stanga si in dreapta vei realiza ca nu sunt atat de greu de gasit.

    • Marian

      Multumesc pentru raspuns si recomandari. Intr-adevar, si eu am cateva proiecte pentru care as fi interesat sa gasesc persoane dispuse sa se implice in partea de investitie si care poate sa vina si cu know-how. Sper sa le gasesc.
      Toate cele bune !

Leave a Reply

Your email address will not be published.