Sunt trei resurse indispensabile de care ai nevoie în cazul în care vrei să investești în marketing online: cunoștințe, timp și bani.

  1. Cunoștințe – pentru că online-ul este mereu în schimbare și trebuie să fii mereu la curent cu tendințele  din piață: unde sunt consumatorii, ce discută online, cum folosesc internetul, cum poți ajunge la ei etc. Între două firme concurente pe online, va câștiga cea care știe mai multe și se folosește de informații într-un mod inteligent.
  2. Timp – pentru că marketingul online înseamnă să creezi o relație cu consumatorii, să îi ții la curent cu acțiunile companiei sau să faci campanii speciale pentru ei. Este de 4 ori mai ieftin să comunici cu clientii existentenți  însă necesită timp și implicare.
  3. Bani – pentru că a crea o prezență online de multe ori înseamna să lucrezi cu o agenție web pe parte de programare și design, pentru că timpul și cunoștințele se plătesc și pentru că a crește vizibilitatea companiei dincolo de clienții existenți, de multe ori trebuie să investești în promovare.

Poți folosi una din resurse pentru a compensa lipsa celorlalte două, dar s-ar putea să nu obții aceleași rezulate. Spre exemplu, dacă ai bani poți cumpăra timpul cuiva care are cunoștințele necesare să facă totul în locul tău, însă nu vei știi exact în ce investești.

Astăzi e ultima zi în care te poți înscrie la Online – Negru pe alb, programul în care vei învăța să îți optimizezi timpul și banii pe care îi investești în planul de marketing online. Înscrie-te acum.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.