Când este momentul potrivit să începi?
În 2001 erau doar un milion de utilizatori de internet în România, după 11 ani numărul acestora a trecut de pragul de 10 milioane (peste 50% din populația tării). Din acest motiv tot mai multe companii sunt interesate să se promoveze si să comunice mai puternic pe internet. Este normal să se întâmple așa.
Dacă televiziunea și celelalte canale de comunicare clasice nu s-au dezvoltat prea mult în ultimii 11 ani, online-ul a evoluat puternic. În această perioadă au apărut unelte de comunicare și promovare, printre care și rețelele sociale (bloguri, microbloguri, forumuri, websiteuri de networking etc.). Deși acestea nu reinventează comunicarea, ele oferă unelte noi de interacțiune între clienți, respectiv potențiali clienți și branduri, pe care celelalte canale de comunicare nu le pot oferi.
Dar cum îți dai seama dacă este locul și timpul să comunici pe Social Media?
Dacă răspunsul este afirmativ la cel puțin una din următoarele întrebări, atunci e momentul să începi acum:
– Pe rețelele sociale se discută despre produsele și serviciile pe care le vinzi?
– Clienții companiei tale folosesc rețelele sociale?
– Concurența comunică în Social Media?
– Poți oferi spre vânzare produsele/serviciile companiei prin intermediul rețelelor sociale?
– Partenerii sau potențialii parteneri de business comunică și se informează folosind Social Media?
– Resursele investite în comunicarea online ar genera suficiente venituri pe termen lung să susțină această activitate?
Din păcate nu există o rețetă de urmat pentru a fi relevant și a avea succes într-un mediu nou de comunicare. Există doar încercări, cu eșecuri și reușite, din care se pot trage concluzii cu privire la calea potrivită. Însă cu cât începi mai devreme, cu atât ai mai mult timp să experimentezi și să fii în fața concurenței.
Mult succes!
Articol publicat în 24-FUN Cluj