Public SpeakingÎmi place să vorbesc în public. Cred că este unul dintre cele mai bune exerciții de învățare, promovare ca specialist și împărtășire de experiență. De fiecare dată când a trebuit să pregătesc o prezentare am reușit să sedimentez mai bine cunoștințele pe care urma să le prezint, am împachetat mai simplu și pe înțelesul tuturor experiențele prin care am trecut și am exersat să comunic mai eficient.  Faptul că am privit pozitiv vorbitul în public, m-a ajutat să trec peste sentimentul de teamă pe care îl oferă această experiență.

În domeniul B2B (business to business) recomandările sunt printre principalele surse generatoare de noi vânzări.  Din acest motiv, este foarte important ca top managerii sau antreprenorii să fie văzuți ca experți în domeniile businessurilor pe care le conduc și să fie ”top of mind” pentru potențialii clienți sau parteneri ai companiei. Pentru acest lucru, aceștia ar putea să împărtășească din experiența lor, să vorbească despre piața în care activează, să realaționeze cu persoane influente din domeniu și să fie prezenți la cât mai multe conferințe, târguri sau evenimente de business networking.

De multe ori la conferințele la care am participat am văzut mulți manageri care își citeau prezentările, aveau  subiecte greșit alese, ținând cont de publicul din sală, sau vorbeau doar despre compania lor și nu ofereau nimic util în schimb. Greșelile acestea nu doar strică imaginea persoanei care prezintă, ci și a companiei care nu are oameni pregătiți.

Dacă dorești să eviți astfel de greșeli, începe să te informezi mai mult despre importanța public speaking-ului, profită de orice oportunitate să îți imbunătățești abilitățile în această direcție și cere cât mai mult feedback din partea celor cu care interacționezi.

Mult succes!

Articol publicat în 24-FUN Cluj


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.