„He who fails to plan is planning to fail” Winston ChurchillPlan de business

Multe businessuri se nasc din pasiunea și viziunea unui antreprenor, care se intersectează cu nevoile unei piețe de desfacere. Însă a avea o viziune fără a avea un plan e ca și cum ai fi un căutător de comori fără o hartă. Știi ce îți dorești dar nu știi exact cum să obți acel lucru.

Este suficient să știi ce îți dorești și ce poți oferi? Poate da, pentru a găsi primii clienți, însă pentru a dezvolta un business este nevoie de mai mult de atât.

Un plan de business sau marketing ajută antreprenorul să își clarifice lucrurile pe care le face deja, sau ceea ce dorește să facă în continuare, unde dorește să aducă compania, iar de asemenea îl ajută să își argumenteze deciziile în funcție de toți factorii care îi pot influența succesul pe termen scurt sau lung.

Atunci de ce unii antreprenori nu au un plan?

Pentru ca nu au timp. Ei centrează, ei trag la poartă și tot ei se bucură de victorii. Aceste businessuri le numesc ”one man show”. Principalele probleme ale acestor antreprenori sunt resursa umană și aptitudinile de management ale liderului.

Pentru că nu știu ce vor. Aceștia fac lucrurile care le plac, dar nu au un scop final bine conturat cu privire la unde vor să aducă businessul, sau motivul pentru care s-au apucat de business este unul greșit.

Pentru că știu ce vor. Un ”one man show” n-are nevoie să se explice altcuiva de ce face lucrurile iar atunci crede că este mai ușor fără un plan scris. Greșește.

Pentru că ”e bine și așa”. În cazul acesta antreprenorul riscă să își piardă timpul, businessul și clienții, iar poate i-ar fi mai bine dacă s-ar angaja.

Pentru că au un singur client. Este un client mare, care plătește bine iar relații de afaceri sunt bune. Însă și atunci când exista doar un singur client pentru a-i câștiga și menține încrederea, acesta trebuie să știe planurile pe termen lung ale colaboratorului.

Primii pași în rezolvarea unei probleme este să realizezi că ai acea problemă, să accepți problema și să faci ceva în privința asta. Start planning.

Îți recomand și articolul: 12 Mistakes Entrepreneurs Make

Articol publicat în 24-FUN Cluj


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.