Idei de marketing de la Electric Castle

By 20/07/2019Marketing
Electric Castle Marketing

Electric Castle își merită locul între cele mai tari festivaluri din Europa. Ingeniozitatea de marketing a organizatorilor și dedicarea acestora de a îmbunătății continuu fiecare ediție, dă roade.

Ce idei de marketing poți adapta după modelul Electric Castle

În continuare am să enumăr câteva idei de la Electric Castle pentru afaceri nonfestivaliere, la care te-ai putea gândi cum să le integrezi în mixul de marketing al afacerii pe care o dezvolți sau pentru care lucrezi.

Produsul

Produsele tractor și brandurile consacrate

Artistii de la Electric Castle 2019

Anul acesta artiștii cap de afiș m-au convins să particip. Față de celelalte ediții, de data aceasta am cumpărat biletele în special pentru Limp Bizkit, Florence and The Machine și 30 Seconds to Mars. Oricât de importantă este experiența de festival, dacă nu erau acești artiști consacrați, probabil nu cumpăram biletele. La rândul lor, acești artiști au adus public pentru celelalte trupe sau DJ, care vor putea crește datorită acestei influențe.

Gândește-te la afacerea ta, care sunt produsele sau serviciile tractor, cele care atrag cei mai mulți clienți? Sunt branduri consacrate? Pot acestea să aducă clienți și pentru celelalte produse sau servicii? Cum faci vânzări încrucișate?

Experiența de consum

Deși majoritatea participanților la Electric Castle vin pentru artiști, unul dintre motivele de top pentru care se întorc la festival este întreaga experiență de care au parte.

Pentru această reușită, sponsorii Electric Castle au o foarte mare contribuție:

  • Lidl a adus caruselul;
  • BT, OMV, Glo, Huawei și Mentos au locuri dedicate de relaxare;
  • Orange are zonă de cinema;
  • Glo are reverse bungee;
  • Lay’s are zonă de activități sportive și nu numai (volei, baschet etc.);
  • E.ON are zonă de discursuri din partea unor celebrități;
  • Kinder Maxi a făcut pantinoar;
  • etc.
(clic pe poză pentru a vedea o parte din activări)

Dacă experiența de consum a produselor și serviciilor tale presupune interacțiunea și cu terți parteneri, gândește-te cum pot contribui aceștia mai bine.

Spre exemplu: dacă ai magazin online, curierii și producătorii de la care cumperi produsele au un impact foarte mare în experiența de cumpărare a clienților tăi. Gândește-te cum îi poți implica mai mult în îmbunătățirea experienței de achiziție și consum a produselor pe care le vindeți.

Zone pentru selfie

Tot festivalul Electric Castle pare ca un parc de distracții pentru cei care vor să facă selfie-uri. Locul unde se fac cele mai multe selfie-uri este panoul de la intrare unde schimbă încontinuu mesajele.

Toate celelalte zone au fiecare câte ceva special pentru care ți-ai face un selfie acolo: fie este cu scena cu artiștii, fie că este un panou mare roz, o cadă plină de mingi roz de plastic, o perdea de lumini, o zonă de hamace, caruselul etc.

Gândește-te la afacerea ta, voi ce locuri sau experiențe “instagramabile” aveți sau ați putea face? Fiecare poză postată pe Social Media de către colegi, parteneri sau clienți, este o reclamă gratuită.

Spre exemplu, în cadrul agenției Loopaa, ne-am personalizat unele uși cu Loopies, de asemenea, în diferite săli avem pereți pictați sau desenați cu diferite mesaje sau personaje.

Aplicație de mobil

În cazul Electric Castle aplicația de mobil este mină de aur (vezi în Google Play sau App Store). În aceasta poți să găsești programul și harta festivalului, artiștii, modalitatea de încărcare online cu bani a brățării de festival etc. Această aplicație aduce un plus atât pe parte de experiență a festivalului (experiență de consum și de brand) cât și pe parte de servisare și comunicare. Elimină nevoia de a întreba voluntarii sau personalul festivalului unde găsești anumite locuri, cum faci anumite lucruri etc.

Tu ce aplicație de mobil ai face pentru afacerea ta? Cum ar ușura achiziția produselor sau serviciilor sau informarea clienților?

Spre exemplu, dacă ai un service auto, o aplicație de mobil ar putea ajuta la programarea lucrărilor, aflarea statusului mașinii în service, cererea de suport direct specialiștilor, achiziția de produse pentru mașină, informarea privind programul service-ului, ofertele sau alte noutăți importante.

Distribuție

Liste cu clienți

Deși pare banal, una dintre cele mai frecvente greșeli ale afacerilor este că nu au o listă de clienți sau potențiali clienți cu care comunică în mod regulat pe e-mail, SMS, WhatsApp, chatbots etc.. Cei de la Electric Castle folosesc lista de clienți pe tot parcursul anului pentru teasing, pentru a vinde bilete, a anunța artiști noi, acțiuni noi etc.

Multe studii relevă că a comunica pe lista proprie de clienți și prospecți este cea mai eficientă metodă de promovare din punct de vedere financiar.

Accesibilitate

Poți să ai cel mai bun produs sau serviciu, dacă potențialii clienți ai tăi nu pot să-l cumpere, să-l folosească sau să se bucure de serviciul pe care îl oferi.

Spre exemplu, la Electric Castle anul acesta este o problemă cu parcările. Este o problemă reală atunci când faci o oră cu mașină de intrarea pe drumul spre festival până găsești un loc de parcare. Din păcate am subestimat acest timp și era să pierd tot concertul lui Florence and The Machine. Cu toate acestea, apreciez eforturile organizatorilor de a încuraja transportul în comun cu autocarele și trenul pentru a evita problema locurilor de parcare.

Ca și aspect pozitiv pe parte de distribuție și accesibilitate este de apreciat că au interpret de limbaj mimico-gestual la scena principală și au zonă dedicată persoanelor în scaun cu rotile.

Acum gândește-te la clienții companiei tale, pot ajunge ușor să cumpere produsele vândute online, în magazinele proprii sau ale partenerilor? Intră ușor în legătură cu un coleg/o colegă pentru a apela la serviciile voastre? Cât de facilă este experiența de achiziție a serviciilor? Aveți probleme de accesibilitate (locuri de parcare, rampă pentru persoane în scaun cu rotile etc.)? Ce frustrări au clienții pe parcursul procesului de achiziție?

Preț

Diversifică sursele de venit

Deși vânzarea de bilete este importantă, festivalurile reușesc să fie profitabile doar dacă își diversifică sursele de venituri: sponsorizări, granturi, comisioane din vânzările partenerilor etc..

Gândește-te și tu ce surse alternative de venituri poți obține pentru afacere? Dacă vindeți produse, ce extra servicii poți vinde și viceversa? Poți obține fonduri sau granturi? Poți percepe comisioane unor parteneri care vând prin voi?

Prețuri diferite

Nu doar la Electric Castle prețurile de achiziție a biletelor diferă în funcție de momentul achiziției sau tipul pachetului cumpărat. Poți și tu să te gândești la vânzarea produselor sau serviciilor ca la vânzarea de bilete de festival. Construiește oferte de sezon, de pre-sale, de pachete speciale, de clienți VIP etc..

Promovare

Comunică unde sunt clienții tăi

Dacă faci parte din Generația Y, a milenialilor, sunt șanse mari să fi auzit de Electric Castle de la prietenii de pe Social Media, de la Apropo TV, de pe Radio Guerrilla, de la știri, din mall-uri etc. Organizatorii s-au asigurat că au avut un mix de PR & publicitate online și offline pentru a ajunge cu mesajul la persoanele potrivite.

Nu s-au culcat pe o ureche de îndată ce au semnat cu marii artiști invitați. De asemenea, nu s-au oprit cu promovarea în timpul festivalului și nu se vor opri nici după terminarea acestuia. Aceasta este o gândire sănătoasă de marketing.

Urmărește-le comunicarea pe Facebook și vezi cât de prezenți sunt prin postări, story-uri, influenceri etc.

Ce poți învăța de la Electric Castle: comunică acolo unde sunt clienții tăi și nu te zgârci.


Festivalurile sunt mai speciale decât celelalte modele de afaceri pentru că implică atașament emoțional al clienților datorită conexiunii cu artiștii și muzica. Cum ar fi dacă am reuși să facem același lucru și cu celelalte modele de afaceri? Să realizăm conexiuni emoționale între echipă/produse/servicii și clientul care este servit? Să ne folosim de anticipație, de momentul consumului și de experiența post achiziție pentru a realiza un spectacol memorabil?

În final, dacă ți-a venit în minte cel puțin o idee pe care nu ai aplicat-o încă, însă ar putea să-ți dezvolte afacerea, fă următorii pași:

  1. Setează-ți un obiectiv privind această idee.
  2. Atribuie-i un buget.
  3. Stabilește toți pașii mici sau mari de care ai nevoie ca să aplici ideea.
  4. Pune-te pe treabă.

Poate până la ediția următoare de Electric Castle vei face o îmbunătățire de marketing semnificativă în afacerea ta. Mult succes!

Sursă foto: Electric Castfel – pagină FB

Online Mastery

5 Comments

  • tanya solomitchi says:

    ‘nu te zgarci’ – un singur ‘i’ e suficient :)

  • Un corporatist says:

    Evident, ai incurcat festivalele.

  • Gebe Alpar says:

    Ce parere ai despre comunicatul care il vizeaza pe Dj-ul care a pus maneaua? Crezi ca au procedat corect? Faceai la fel?
    Mersi.

    • Cred că au comunicat pe stilul lor. Direct și în față. Consider că au procedat cum au considerat ei mai bine pentru a-și respecta imaginea pe care și-au creat-o. Eu aș fi fost mai diplomat, nu atât de direct, însă probabil abordarea mea n-ar fi fost pe stilul lor. De asemenea, sunt de acord ca un DJ contractat să respecte un stil muzical al festivalului, să nu-și depășească atribuțiile cu ieșiri din acestea.

      Putem face o analogie cu ruperea contractului cu un freelancer care a trimis un newsletter din partea companiei tale către o parte din baza de date, care conține conținut nepotrivit, iar toată lumea a aflat de newsletter. :)

Leave a Reply