În timpul facultății eram într-o perioadă când nu înțelegeam foarte multe.
Nu mă cunoșteam pe mine. Nu îmi înțelegeam emoțiile, valorile, obiectivele, dorințele și visele.
Nu știam ce vreau să fac în viață și ce-mi place să fac.
Nu înțelegeam foarte bine ce înseamnă un business și cum se conduce unul.
Nu înțelegeam ce presupun vânzările, resursele umane, marketingul, financiarul și toate celelalte domenii care contribuie la succesul unei afaceri.
Din această lipsă de înțelegere am crezut că voi fi pe nicăieri când termin facultatea. Îmi era frică să ajung în stradă, fără să mă gândesc la alte alternative. Acum mi se pare puțin naiv acest gând, însă datorită lui am ajuns să fiu flămând pentru cunoaștere.
Pentru a înțelege cine sunt și ce se întâmplă în jurul meu, mi-am dat seama că singura cale este să învăț. Atunci am intrat în organizații studențești și am participat la toate trainingurile la care am putut merge, pe bani cât mai puțini sau gratis dacă se putea. Calitatea informației a fost secundară. Dacă învățam un lucru nou, sau rămâneam cu o idee bună, mă simțeam câștigat. Nu aveam bani de oferit, dar avea mult timp la dispoziție să-l investesc în educarea mea. Am făcut voluntariat în AIESEC și am început să știu să fac lucruri. În ultimul an de facultate deja știam să fac o vânzare, o recrutare, să țin o ședință, să coordonez o echipă, să planific un proiect, să țin o prezentare în fața a 100 de studenți, sau să-mi fac un plan de carieră.
Odată ce am știut cum să fac lucruri și am aplicat, am început și să înțeleg cine sunt, ce doresc și ce se întâmplă în mediul de afaceri. Mi-a crescut încrederea în mine și nu mi-a mai fost frică să încerc lucruri noi.
Acea foame de cunoaștere din facultate m-a transformat într-un iubitor de training-uri, voluntariat, conferințe, cărți sau evenimente de afaceri. Iubirea pentru acestea nu este pentru ce reprezintă ele, ci pentru cine devin eu în urma parcurgerii lor.
Brian Tracy a fost unul dintre primii autori pe care i-am citit și ascultat. Din cărțile și cursurile sale am rămas cu multe idei de planificare, stabilire obiective, vânzări și dezvoltare personală. Ce mi-a plăcut cel mai mult la materialele pe care le-a creat a fost faptul că sunt foarte bine structurate, sunt simplificate încât să le rețin ușor și sunt aplicabile. De asemenea, nu este mult bla bla cum găsești în “beletristica de business” care se scrie în ultima vreme, ci sunt informații ca într-un manual, de implementat pas cu pas.
Tu ce alți autori urmărești și cum te-a transformat foamea de cunoaștere?