Există anumite lucruri care nu se întâmplă așa cum ne dorim și suntem dezamăgiți de diferite persoane din jurul nostru, fie că sunt prieteni buni, colegi de muncă sau posibili colaboratori. Atunci avem puterea de a decide cum să reacționăm, ne supărăm, ne enervăm, sau încercăm să înțelegem care sunt motivele pentru care a apărut problema și să căutăm soluții pentru situații similare din viitor. Eu aleg să fac parte din grupul celor care caută să înțeleagă și să prevină, știind că nu mă ajută cu nimic să mă enervez, să mă supăr sau să mă îngrijorez.

Spre exemplu, se poate întâmpla ca un colaborator să îți amâne o întâlnire, sau iubita/iubitul să nu dorească să te însoțească la un eveniment, sau un angajat/șef să nu îți acorde 100% atenție în proiectele pe care sunteți implicați. În toate aceste cazuri, sau în altele similare, cauza problemei poate fi aceea că ce îți dorești tu să facă alții nu este pe lista lor de priorități.

Mahatma Gandhi a spus o vorbă deșteaptă ”action expresses priorities”. Pornind de la această expresie adevărată și de la unele lucruri învățate din cartea Personal Power II de la Anthony Robbins, m-am gândit la un proces care ar putea explica personalitatea fiecăruia și motivele care stau în spatele acțiunilor pe care le facem zi de zi.

 

Experiențele de zi cu zi din familie, din mediul de lucru, din cercul de prieteni sau din interacțiunile pe care le avem în societate au definit cine suntem, ne-au creat sistemul de valori și credințe. În funcție de acestea și de nevoile din ierarhia lui Maslow, ne putem explica lucrurile pe care ni le dorim și cum prioritizăm ceea ce facem.

În final, acțiunile pe care le facem, crează noi experiențe care au puterea de a ne schimba credințele sau sistemul de valori.

Astfel, când cineva întârzie la o întâlnire, depășește un deadline, refuză o colaborare, s-ar putea să facă acest lucru pentru că are alte priorități, respectiv sunt lucruri pe care și le dorește mai mult să le facă.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.