Dacă vrei să-ți promovezi compania cu ajutorul micro-influencerilor, cel mai la îndemână este să le oferi produsele sau serviciile tale în schimbul reclamei. În acest fel, ei îți cunosc oferta și ai costuri mici, fără să fie nevoie să faci o investiție financiară directă. Acest tip de colaborări sunt numite bartere.

De ce micro-influencerii preferă barterele, iar macro-influencerii se feresc de ele

Este bine de știut că influencerii cu comunități mari nu acceptă în general bartere, dar micro-influencerilor le plac gratuitățile. De ce se întâmplă acest lucru? Din raționamente financiare.

Macro-influencerii (în majoritatea cazurilor) își câștigă existența din diverse colaborări cu branduri. Pentru ei, activitatea de a comunica cu comunitatea, este un job full-time. Acest lucru înseamnă că activitatea lor e resursa financiară directă pentru a duce un trai cel puțin decent. Din acest motiv, nu sunt interesați de propuneri de tipul unui burger sau un abonament la sală în schimbul promovării. Burgerul sau abonamentul la sală nu le plătesc chiria, rata la bancă sau combustibilul pentru mașină.

În schimb, micro-influencerii (în majoritatea cazurilor) au alte joburi pe lângă comunicarea cu comunitatea lor. Astfel, nevoia de a face bani din campanii de promovare este mai mică.

În plus, micro-influencerii nu primesc la fel de multe oportunități de colaborare ca macro-influencerii. Acesta fiind un alt motiv pentru care se arată receptivi când au posibilitatea de a intra într-o campanie sau când primesc o gratuitate.

Cum faci rapid și ușor o campanie cu micro-influenceri

Recent am descoperit aplicația FameUp (disponibilă în Google Play și App Store), unde atât influencerii cât și companiile, se pot înregistra gratuit pentru a colabora.

Orice companie, indiferent de mărime, poate să publice oferte: produse sau servicii gratuite, cerând la schimb promovare din partea influencerilor.

De celalaltă parte, orice micro-influencer (cu peste 500 de urmăritori pe Instagram și engagement minim de 5%) care este de acord cu cerințele de promovare ale unei oferte din aplicație, poate beneficia gratuit de serviciile și produsele oferite. E nevoie doar să aplice.

Printre ofertele pe care le-am văzut deja publicate în aplicație sunt servicii de înfrumusețare (make-up, manichiură, pedichiură, epilare etc.), abonamente la săli de sport, sesiuni foto, meniuri la restaurante, tatuaje, brățări, ceasuri, tricouri, jucării. În schimbul produselor se cer postări sau story-uri.

Dacă vrei doar să te uiți prin aplicație, indiferent că ești micro / macro-influencer sau reprezinți o companie, te poți înscrie gratuit. Poți vedea ofertele deja publicate sau influencerii disponibili.

Descarcă aplicația și fă-ți cont gratuit.

Mult spor!


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    1 Response to "Cum faci rapid promovare cu micro-influenceri"

    • Peter

      Interesant si destul de usor cu app-ul respectiv. Ceva app asemanator dar care nu e limitat la “local” brands & influencers exista? Ma refer pt cei care vand online si au magazine ecommerce care acopera mai multe tari/state.

Leave a Reply

Your email address will not be published.