Recent, într-un studiu din SUA realizat În rândul top managerilor, s-a concluzionat că singurele 3 întrebări la care trebuie să obțină răspuns un manager în momentul când recurtează un nou angajat sunt:

  1. Are abilitățile necesare să realizeze sarcinile postului? (Can you do the job?)
  2. Își doreste cu adevărat postul oferit? (Will you love the job?)
  3. Se potrivește în cultura organizație? (Can we tolerate working with you?)

Pornind de la aceste trei întrebări se poate crea ghidul de interviu, în așa fel încât să se încerce să se obțintă de la intervievat răspunsuri cât mai apropiate de adevăr.

Din punct de vedere al intervievatului, dacă aș dori să candidez pe un post nou aș încerca să îmi răspund la rândul meu la cele 3 întrebări înainte să aplic. Pentru a putea răspunde aș avea nevoie în primul rând să mă cunosc foarte bine, șă știu care îmi sunt abilitățile, ce îmi doresc pe termen mediu sau lung, ce mă pasionează,  ce tip de carcter am și în ce tip de echipe mi-ar plăcea să lucrez. În al doilea rând ar trebui să cunosc foarte bine poziția și compania pentru care candidez.

Nu în ultimul rând aș încerca să compar abilitățile pe care le am cu cele dorite de companie.

Atunci când aud de la diferite persoane că au emoții când merg la un interviu, asociez acest lucru fie cu lipsa de autocunoaștere a valorii pe care o pot oferi ca angajati, fie cu lipsa de cunoaștere a poziției și companiei la care aplică. Eu consider interviul de muncă fiind o negociere de interes pentru ambele părți, unde situația finală trebuie să fie una de tip win-win.

Dacă ești angajator sau viitor angajat folosește mereu cele 3 întrebări pentru că în final ele sunt esența unei relații pe termen lung.

Articol publicat în 24-FUN


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.