Poate ai auzit și tu expresiile:
- „Este foarte greu să ne găsim angajații potriviți”
- „Trebuie să facem headhunting, pentru că ei nu vin la noi.”
- „Vrem să ne dezvoltăm produsele proprii, să nu mai depindem de servicii.”
Remarcile acestea vin în special de la antreprenori din IT, dar situația nu stă mai roz nici în alte domenii. De aceea organizez cu Loopaa conferința Marketing 4 IT in 26 Octombrie în București. Ne-am propus să ajutăm antreprenorii, specialiștii și managerii de HR, Marketing și Produs, să aibă mai puține bătăi de cap când recrutează oameni noi sau lansează produse noi.
Rata șomajului în România este sub nivelul ratei medii din UE, care este chiar mai mică decât înainte de criza începută în 2008-2009. Acest lucru presupune o competiție mare pentru specialiștii cei mai buni. Acum să-ți dau o altă „știre bombă”: într-un studiu realizat pe 200.000 de persoane în căutare de job, salariul fix a fost doar pe locul 8 ca factor de importantă în alegerea unui job.
Brandul de angajator și lucrurile care contribuie la acesta pot face diferența dintre a angaja repede și ieftin vs. scump și după mult timp de căutare și headhunting.
Ce pierzi dacă nu participi la Marketing 4 IT București
1. Dacă nu vii la conferință, nu vei ști cum să-ți faci un plan de Employer Branding.
2. Nici nu vei mai avea ocazia (degrabă) să stai de vorbă despre recrutări cu reprezentanții de top de la Linkedin, eJobs, BestJobs, Hipo.ro, TalentBrowse, Temenos și RoMarketing.
3. Nu vei ști cifrele din spatele criteriilor pe baza cărora IT-știi iau decizia la ce companie să se angajeze.
4. Nu vei ști care sunt strategiile câștigătoare din Employer Branding descoperite de Laura Chiculiță (Chief Marketing Manager, eJobs).
Știai că 66% dintre aplicațiile mobile ajung să nu fie folosite, iar 77% dintre utilizatori ajung să nu mai folosească o aplicație la nici 3 zile de la instalare? Dacă ai un marketing de produs bun, nici nu vei începe să lucrezi la o aplicație care mai apoi să nu vadă „lumina” ecranelor de smartphone ale userilor.
5. Dacă nu vii la Marketing 4 IT, vei învăța pe banii tăi, din greșelile proprii, în loc să înveți din experiența altora cum să eviți capcanele de marketare al produselor IT.
6. Nu vei ști cum să lansezi un produs (B2B sau B2C) la nivel internațional, așa cum o fac companiile mari.
7. Nu vei folosi la maxim setul de instrumente Google destinate dezvoltatorilor de produse/servicii IT.
8. Nu vei ști care sunt bunele practici în Product Marketing.
9. Nu vei ști ce contribuie la succesul unui startup în IT sau online gaming.
Gândește-te bine dacă vrei să faci lucrurile la fel ca până acum, având aceleași rezultate sau dacă vrei să faci un upgrade de cunoștințe și competențe de Employer Branding și Product Marketing.
Conferința de o zi include și pauze de networking și cafea Kafune. De asemenea, vei putea degusta două beri speciale: Kronenbourg 1664 și Grimbergen Ambree. Mai avem concursuri cu premii, un joc de business și alte surprize.
Dacă nu ești 100% sigur(ă) că-ți va părea rău dacă ratezi Marketing 4 IT, te invit să vezi feedback-ul participanților de la ediția anterioară.
În final, sper totuși să ne vedem la conferință, să nu-ți pară rău că ai ratat-o. ;) Înscrie-te aici.