Ce înseamnă, de unde începi şi cum îţi poate ajuta compania?

Fiecare dintre noi este expus zilnic la un număr situat între 4000 şi 10.000 de branduri.

Eşti sigur că brandul tău este destul de memorabil?

Dacă răspunsul este ‘nu’, ar putea fi momentul potrivit să iei în considerare un rebranding pentru compania ta.

Dar, de unde începi?

Actualizarea strategiei de brand

Orice proces de actualizare a strategiei de brand începe cu un inventar al componentelor existente – valori, puncte de diferenţiere şi poziţionare, atât la nivel extern, pentru actualii şi potenţialii clienţi, cât şi la nivel intern, pentru echipă. Da, în 2020 nu mai vorbim doar de strategia de brand în raport cu clienţii, ci şi despre employer branding, despre cum te percep că angajator actualii şi viitorii membri ai echipei.

În urma acestui proces de identificare şi redefinire a valorilor, punctelor de diferenţiere, a USP-ului (Unique Selling Proposition) şi EVP-ului (Employer Value Proposition) ar trebui să obţii un set de argumente puternice ale brandului tău, exprimate în fraze scurte, clare şi concise care cuprind esenţa răspunsului la întrebarea: “De ce brandul tău şi nu altul?”

Odată definit acest set de valori, puncte de diferenţiere şi argumente, urmează pasul cel mai important: interviurile cu echipa. Angajaţii tăi actuali sunt primii şi cei mai important ambasadori ai brandului. De aceea, e important să afli de la ei:

  • Cum percep ei brandul, cum îl descriu?
  • Cât de mult sau de puţin se regăsesc în valorile brandului?
  • Cum definesc aceste valori activitatea de zi cu zi din cadrul companiei?
  • Cum percep ei brandul în comparaţie cu altele de pe piaţă şi care ar fi primele cuvinte pe care le-ar folosi în descrierea brandului unei alte persoane?

S-ar putea ca aceste discuţii cu membrii echipei să-ţi confirme tot ce ai indentificat deja sau să ai supriza să afli lucruri noi, să vezi anumite lucruri dintr-o nouă perspectivă sau, de ce nu, să-ţi servească drept inspiraţie în dezvoltarea unor noi direcţii de business.

În funcţie de aceste lucruri, dar şi de viziunea şi planurile tale de dezvoltare ale brandului pe termen lung, în cadrul acestui proces vei reaşeza bazele brandului pentru următorii ani.

Actualizarea identităţii vizuale

Ai deja o imagine clară asupra a cee ace înseamnă brandul tău acum şi cum a evoluat el în ultimii ani? E timpul să îi dăm “o nouă faţă”. Redesignul logo-ului, crearea unui slogan sau doar comunicarea poveştii brandului te pot face remarcat în rândul competitorilor. Şi îi pot determina pe clienţii tăi să revină spre tine, pentru că le oferi motive noi de a încerca produsele şi serviciile companiei tale.

Noul logo va veni la pachet cu un ghid ce va conţine reguli tipografice, cromatice şi de utilizare, dar şi aplicaţii, care te vor ajuta să ai o imagine unitară în toate mediile în care te vei promova. Vezi studiu de caz cu ghidul de identitate de la Helios.

Ce ar trebui să reprezinte acest rebranding pentru identitatea ta vizuală? O imagine nouă, modernă, care să exprime identitatea, parcursul şi stadiul actual de dezvoltare al brandului tău.

Ce beneficii aduce un proces de rebranding pentru compania ta?

Noi clienţi, noi provocări, noi oportunităţi. Va fi un “refresh” şi o metodă de a transmite clienţilor (şi competitorilor) tai că eşti încă pe piaţă, mai puternic şi mai pregătit să ţii pasul cu noile tendinţe.

Însă, actualizarea strategiei de brand şi a identităţii vizuale sunt doar primii paşi. Va trebui să creezi o nouă strategie de a te promova, care să includă şi noile canale media – trebuie să fii mereu acolo unde sunt clienţii tăi.

Din punct de vedere business, o strategie completă de rebranding îţi poate aduce vânzări mai mari, te poate ajuta să-ţi consolidezi poziţia pe piaţă sau să devii lider în segmentul tău de business.

Ai nevoie de ajutor? Agenţia de Marketing Loopaa îţi stă la dispoziţie, cu o experienţă de 7 ani în branding, strategie de marketing, digital marketing şi organizarea de evenimente. Vezi aici o parte din ceea ce ştim să facem şi contactează-ne pentru detalii la office@loopaa.ro.


Alexandra Zăinescu
Alexandra Zăinescu

Partener al agenției de marketing Loopaa. A gestionat cu succes zeci de proiecte și clienți locali și internaționali.

Leave a Reply

Your email address will not be published.