Am ajuns fix la ora 20. Catedrala Sf. Mihail era deja plină ochi cu persoane de toate vărstele, aranjate ca de spectacol. Adevărul este că n-ai parte în fiecare zi de un concert gratuit cu Alexandru Tomescu. Aveam invitații din partea Enel, dar locurile sponsorilor erau deja ocupate. Din fericire au adus scaune în completare și m-am bucurat de o poziție privilegiată, chiar în fața artistului.

Concertul a fost un duo al violonistului Tomescu împreună cu Ana Munteanu, cea care ne-a încântat cu picturi în nisip create pe loc în compania sunetelor de Stradivarius. Picturile au fost proiectate pe un ecran încât să fie văzute de oriunde din biserică.

Ce lecții de Marketing și Business am învățat din acest concert

1. Un loc altfel, ales pentru organizarea unui eveniment, poate stârni curiozitate și interes

Când am aflat locul concertului am spus că trebuie să particip din simpla curiozitate privind acustica sălii. Mă așteptam să sune foarte bine. Alte evenimente care au profitat de locuri neconvenționale și au avut succes sunt: Jazz in the park sau rooftop party-urile din Cluj.

2. Povestea crește valoarea

Înainte de fiecare moment muzical din recital, Alexandru Tomescu spunea o scurtă povestioară a piesei pe care urma să o cânte. Astfel ne oferea un cadru de imaginație. Aceste istorisiri au dat mai multă greutate și valoare melodiilor, cât și picturilor în nisip.

Autorul Claude C. Hopkins, unul dintre pionerii advertisingului din SUA, a folosit cu tact și succes poveștile produselor pentru a vinde maselor de clienți. În mai multe cazuri, dacă ar fi prezentat pur și simplu beneficiile produselor, n-ar fi avut un impact la fel de mare.

3. Un lider se dedică cauzelor

Tomescu a povestit pe parcursul recitalului despre implicarea sa în restaurarea casei marelui compozitor George Enescu. Acum, acest monument național va găzdui mici talente care vor să se remarce în muzică. Participanții la concert au avut ocazia să facă la final o donație pentru această cauză.
Acest tip de acțiuni cresc valoarea unui lider în ochii comunității.

Datorită concertului am avut ocazia să iau și un scurt interviu lui Aurelian Sideri, Marketing Director, Enel Energie, despre strategia lor de marketing și business.

De ce ați ales să susțineți Stradivarius Experience 2.0?

Turneul Stradivarius este cel mai așteptat turneu al anului, iar Enel aduce toată energia în a susține, cultura, arta și muzica clasică promovată de celebrul violinist Alexandru Tomescu. Stradivarius și Alexandru Tomescu  =  excelență, iar Enel își dorește să livreze servicii excelente către clienții săi.

De ce ați deschis doar acum un punct de vânzare în Cluj?

Deschiderea primului punct de vânzare Enel în Cluj-Napoca este unul dintre cele mai importante proiecte dezvoltate în 2016 și marchează începutul strategiei noastre de extindere a serviciilor și produselor Enel la nivel național. Un proiect de acest fel începe cu pași mici, precum analiza pieței și a competiției și bineințeles, înțelegerea necesităților clienților din zona respectivă.

De ce ar alege un client business sau retail să schimbe furnizorul de electricitate și să lucreze cu Enel?

Prin tot ceea ce facem, inclusiv prin serviciile pe care le oferim, dorim să le demonstrăm clienților noștri că ținem cont de exigențele acestora și ne adaptăm constant tendințelor din piață. Atenția noastră este îndreptată către nevoile clienților, iar asta se traduce prin ofertele Enel care conțin un preț garantat și stabil al energiei electrice pe toată durata contractului și prin serviciile și produsele pe care le-am dezvoltat pentru aceștia. Suntem prima companie de energie care a lansat servicii de asistență și reparații, atât pentru clienții business, cât și rezidențiali și de asemenea le oferim acestora o serie de facilități, pe care le îmbunătățim continuu pe baza feedback-ului din piață: contul MyEnel, factura electronică, plata online prin intermediul aplicației mobile, posibilitatea transmiterii indexului, serviciile de asistență și intervenții de urgență.

Pe scurt, ce presupune E-Light, abonamentul dedicat internauților?

E-Light este de asemenea un produs inovator pe piața de energie și se adresează unui public conectat la lumea digitală prin simplificarea procesului de contractare, încheierea contractului de furnizare derulandu-se prin mijloace de comunicare la distanță.

De asemenea, clientii au factura electronica activă pe toata perioada contractuală, iar gestionarea relației cu Enel este cât se poate de simplă. Prin intermediul aplicației MyEnel, pot vedea facturile și evoluția consumului de energie. Fără timp pierdut, fără stat la cozi sau energie consumată inutil.

Câteva idei de Marketing care se pot desprinde din interviu

  • alegerea alăturării unui brand cu un eveniment se face cel mai bine dacă este potrivire de valori
  • intrarea pe o piață nouă necesită o analiză bună a clineților și concurenților, pentru a putea fi competitivi
  • odată ce îți cunoști competiția, îți este ușor să punctezi lucrurile de diferențiere importante pentru clienți
  • aplicațiile mobile sunt un avantaj competitiv în cazul brandurilor mari

În final, poți să vezi mai jos o parte din prima piesă interpretată de către Alexandru Tomescu în cadrul concertului Stradivarius Experience 2.0 de la Cluj.

 


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.