Sunt puține lucrurile care aduc rezultate în online și care nu sunt folosite foarte intens de mulți practicieni de online marketing. Vreau, în articolul de față să aduc în lumină o metodă potențială de a crește rata de click doar cu un mic efort.

Uneori, în căutările pe Internet, puteți da peste site-uri care se prezintă astfel:

emoticoane in titlu - exemplu emag

Sau așa:

emoticoane in titlu - exemplu Firefox

Și puteți observa că acele site-uri atrag atenția prin emoticoane.
Am citit mai multe resurse despre folosirea emoticoanelor / emoji-urilor în titluri (numite, uneori, „meta” titluri, deși nu e foarte corectă exprimarea) și în meta descrieri.

De ce ai folosi emoticoane? 🤔

În primul rând, pentru creșterea ratei de click.

Eu sunt uimit de eforturile investite de mulți marketer-i în a avea reclame de tip Google Ads (fost AdWords) bine realizate, și, pe de altă parte, de puținele eforturi în a optimiza snippet-urile (fragmentele de text) pentru rezultatele organice.

Desigur, există și posibilitatea ca Google să filtreze uneori emoticoanele (Google May Filter Emojis Out of Meta Titles & Descriptions in Search Results – Search Engine Journal), dar eu zic că merită, totuși, încercat. Google nu afișează întotdeauna textul exact din titluri / meta descrieri. Nu spun însă că, în orice situație, eu recomand folosirea emoticoanelor.

Ce recomand eu despre folosirea lor e setarea unor titluri / meta descrieri de test și observarea rezultatelor. Folosiți, pentru test, emoticoane și vedeți cum funcționează doar pentru anumite pagini – cresc rata de click? Cum se manifestă conversiile, rata de bounce, timpul petrecut pe site? Dacă testul e pozitiv, îl puteți face la o scară mai mare. Este, în continuare, pozitiv? Testați-l pe multe pagini.

Cum faceți, dacă vreți să implementați emoticoane în titluri și meta descrieri pe un întreg site-ul?

Vă recomand un algoritm. Pași de făcut dacă vreți să implementați emoticoane pe un site mai mare:

1. Conform următoarelor articole:

2. Se iau toate titlurile/ meta descrierile din site, pe rând, în mod automat.

3. Pentru un titlu, se adaugă emoji-urile la finalul titlului, dacă, în urma adăugării, nu depășește recomandarea de la momentul respectiv pentru titluri, în prezent pe la vreo 70 de caractere cu spații.

Pentru o meta descriere individuală, se caută unde apare semnul „.” (punct) Dacă meta descrierea are mai puțin sau egal cu 158 de caractere cu spații, se adaugă de forma: cuvânt. 😀 Cuvânt . Adică, se adaugă după punct un spațiu și după spațiu un emoticon, urmând apoi restul descrierii.

Se repetă acest algoritm pentru toate punctele din meta descriere. Dacă s-a adăugat doar un emoticon (poate dimensiunea e de 157 de caractere și la adăugarea unui emoticon deja se ating 159 de caractere), e suficient, nu trebuie neapărat ca toate punctele să fie urmate de emoticoane.

4. Dacă meta descrierea de la punctul 3 are 159 sau 160 de caractere cu spațiu, se adaugă un singur emoticon, la final de meta descriere.

5. Dacă meta descrierea are mai mult de 160 de caractere cu spațiu, sugerez să aveți o metodă de corectare, poate fi și automată, dacă în meta descrieri folosiți propoziții scurte – pur și simplu, tăiați ultima propoziție în mod automat.

Cum se alege emoticonul pentru titlu și primul emoticon pentru meta descriere?

Se folosește o listă cu emoticoane și se alege pe baza restului împărțirii a numărului calculat din suma codurilor ASCII de mai sus la numărul de emoticoane. Vezi aici două surse de emoticoane: quackit și amp-what.

De văzut și ale articole utile

Ca o concluzie, merită testat dacă pe site-ul dumneavoastră aveți rezultate mai bune prin folosirea emoticoanelor. Nu este așa greu pe cât pare!

Sursa foto »


Olivian Breda
Olivian Breda

Olivian Breda este freelancer în Digital Marketing. Expertiza lui este în SEO (Search Engine Optimization - optimizare pentru motoarele de căutare) / UX (user experience - experiența vizitatorilor) / WordPress (platformă realizare site-uri și bloguri). Cofondator lumeaSEOPPC.ro (evenimente pe tema SEO & PPC) și cetd.ro (Carte și blog dedicate brandingului medicilor). Pe plan personal, este interesat de dezvoltarea personală - evenimente, sport, viața sănătoasă, voluntariat, lecturi, filme, muzică.

Leave a Reply

Your email address will not be published.