Deja este Decembrie, luna cadourilor și a planurilor de final de an. Majoritatea companiilor trag pe ultima sută de metri să încheie anul cum se cuvine. Știi tu, rapoarte, bugete, facturi, statistici, previziuni… toate lucrurile frumoase pe care le iubim. :)

Tot zbuciumul ăsta de final de an îmi aduce aminte de o întâmplare care m-a ajutat să învăț o lecție valoroasă pe care vreau s-o împart cu tine.

La noi în agenție, sfârșitul lunii este aglomerat. Practic, trebuie să terminăm rapoartele lunare și să facem planificarile pentru luna care urmează.

Ei bine… sfârșitul unei luni m-a prins nepregătit. Nu era luna Decembrie, deci frenezia sărbătorilor nu era o scuză. Totuși s-a întâmplat… Lucram în același timp pe mai multe proiecte și eram agitat. Aveam un client căruia îi promovam serviciile pe online. Pe final de lună i s-a terminat bugetul stabilit, iar eu trebuia să calculez și să-i propun un buget nou. În tot acest timp campaniile online ale clientului meu erau pe stop. Până mi-am dat seama cât de urgentă e situația, până am stabilit bugetul nou și am primit OK-ul final din partea clientului, au trecut aproximativ 15 zile.

Două săptămâni întârziere… A urmat una dintre cele mai tensionate perioade pentru mine. Am primit multe “șuturi în fund”:
“De ce nu ești mai atent?”
“De ce nu vii mai repede cu propunerile?”
“E vina ta că se pierd vânzări!”

Cam asta am auzit eu timp de 2 săptămâni de la colegi și de la client. Cu toții am trecut prin momente tensionate și ne-am vărsat nervii unul pe altul.

Cel mai probabil, ai trecut și tu printr-o astfel de criză la un moment dat. Ni se întâmplă tuturor. Miza nu a fost uriașă, dar nici mică. În final m-am revanșat. Am propus acțiuni noi și m-am implicat îndeaproape de client pe termen lung.

Din păcate, nu sunt singurul care a pățit așa ceva. Mulți marketeri nu au bugete și merg pe bâjbâite. Nu au un plan și nu măsoară ceea ce fac. Nu știu ce funcționează și ce nu. Le lipsește un sistem, o hartă pe care să o urmeze.

În ultimii 8 ani am învățat pe cont propriu ce ar trebui să facă un specialist de marketing online și de ce unele companii n-au la fel de mult succes ca altele în acest domeniu.

Din experiență am descoperit că sunt 6 etape sau pași prin care un marketer își planifică activitatea. Aceștia i-am pus într-o Agenda de Marketing Online, singurul instrument de acest fel din România. Agenda este făcută de mine de la 0, după modul de lucru specific al unui marketer online.

agenda de marketing online

Am pus în agendă tot ce trebuie să facă un specialist de Marketing Online sau un antreprenor, în decursul unui an. Poți să privești Agenda ca pe un ghid, pentru că îți spune ce ai de făcut în fiecare săptămână, lună, trimestru și semestru, iar tu trebuie doar să umpli spațiile goale.

Agenda este în format fizic, tipărită și are peste 300 de pagini de lucru.

Împreună cu aceasta, îți ofer și un mini-curs video gratuit care te învață cum să o folosești. Agenda poate fi partenerul tău de lucru în fiecare săptămână, pentru tot anul 2016.

Pe scurt:

Dacă lucrezi în marketing online, folosind agenda vei avea mereu o privire de ansamblu despre ce comunici, unde comunici, cât investești și care sunt rezultatele dorite și obținute.

Dacă ești antreprenor / manager, vei știi care sunt prioritățile echipei tale, pe ce se lucrează, în ce se investesc banii și care sunt rezultatele măsurabile obținute.

Odată cu agenda primești și 2 fise anuale – “tablou de bord”. Vei primi și mini-cursul video gratuit în care îți voi explica exact cum să completezi agenda ca să obții rezultate maxime. Practic, primești un sistem de planificare, organizare și măsurare a marketingului tău online de la A la Z, pentru doar 90 de lei.

Orice agendă “nespecializată” costă între 50 și 100 de lei, iar de acești bani primești doar o copertă cu foi în ea. Eu nu-ți ofer foi goale, ci fișe de lucru. Instrumente pe care eu le folosesc zi de zi și care te vor ajuta în business. Aceasta o poți cumpăra pentru tine, o poți lua pentru echipa ta de marketing sau o poți face cadou de final de an.

Mult spor în 2016!


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.