Tocmai ce am participat la prima ediție a Clujlife Community Conference 2015, un eveniment despre evenimente. Aici au avut loc prezentări despre PR, Social Media, comunicare și evenimente, iar la finalul zilei s-au oferit premiile competiției Clujlife Awards.
Primul speaker al zilei a fost Andrei Aroneț, de la PR & More, care ne-a vorbit despre mere. Defapt ne-a prezentat mărul de PR, pe care l-a tăiat în mici feliuțe, vorbind mai mult despre Social Media și poveștile pe care le spun brandurile în online. El a prezentat piramida inversată pe care specialiștii de PR trebuie să o respecte când redactează un comunicat de presă. De asemenea ne-a spus că un reportaj se aseamănă cu un fluviu, pe care navighează cititorul fără să știe ce-i așteatpă pe traseu, iar așa ar trebui să fie și povestea unui brand. În final, ne-a vorbit puțin despre Facebook, punctând că este un canal care nu ne aparține și pe care ar fi important să-l folosim intr-un mix de comunicare.
Următorul speaker a fost Alexandru Negrea care a avut o prezentare despre importanța conținutului original în comunicare. A punctat că un conținut pentru care s-a muncit (de ex. 2 săptămâni pentru un ebook) are șanse de a câștiga un organic reach mult mai mare mare față de o simplă postare pentru care efortul a fost de numai 5 minute. Companiile care vor investi în crearea de valoare pentru fani vor fi cele care vor câștiga în Social Media.
Ciprian Șoleriu de la Conversion Academy a vorbit în continuare despre secretele unui website care vinde. Ne-a prezentat câteva exemple de „așa nu”, iar mai apoi ne-a oferit recomandări cu privire la cum să construim un formular de abonare la newsletetr care convinge.
Ultimul speaker din prima parte a evenimentului a fost Teodora Ola, PR la restaurantul Tokio din Cluj-Napoca. Ea ne-a vorbit despre modul cum să oferi o experiență de servire de calitate.
După pauza de prânz oferită de restaurantul Tokio și Captain Bean, Ovidiu Cîmpean Director al directiei Comunicare, Relatii Publice si Turism, din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca, a vorbit despre prioritățile primăriei pentru 2015, anul în care orașul nostru este Capitală Europeană a Tineretului. S-a menționat că vor fi fonduri mai multe pentru inițiative locale. Prima tură de aplicări pentru finanțări din partea primăriei s-a închis în ianuarie, dar există posibilitatea de a se mai deschide o linie de finanțare.
Mai apoi, Diana Apan, purtător de cuvânt și coordonator al departamentului de comunicare al Capitalei Europene a Tineretului 2015, ne-a prezentat impactul pe care îl are titlul pe care l-a primit orașul nostru și ce proiecte vor urma.
Înainte de Clujlife Awards, am avut parte de un panel cu reprezentanții ai unor evenimente notabile pentru Cluj : TIFF, Electric Castle, TIMAF, Jazz in the park, FISC și Delahoya. Printre subiectele discutate au fost:
- Ce fel de sponsori atrag la evenimente. Invitații au menționat că lucrează cu branduri care se potrivesc cu specificul evenimentului și în special cu parteneri tradiționali cu care și-au creat o relație;
- Cum se promovează în Social Media și cine face această comunicare. Majoritatea au spus că au una sau două persoane responsabile care comunică pe tot parcursul anului și mai puternic în perioada evenimentului în sine;
- Cum au colaborat cu primăria și consiliul local. În principiu sunt mulțumiti de colaborarea cu primăria și apreciază oamenii tineri din departamentul care se ocupă de evenimente;
- Cât de mulțumiți sunt de spațiul de reclamă din oraș. Aici au venit câteva comentarii și recomandări cu privire la cum ar putea face primăria mai mulți bani dacă s-ar organiza mai bine în gestionarea spațiilor de promovare stradală.
Ultimul moment al serii a fost decernarea premiilor Clujlife Awards. Echipa Boiler/Booha Bar/Electric Castle au luat acasă cele mai multe premii din cele 18 oferite. Printre alți premiați am reținut clubul Midi pentru doua nominalizări, restaurantul Marty dar și Joben Bistro.
În concluzie, a fost un eveniment reușit, cu idei bune de promovare în online, cu discuții despre direcțiile culturale ale orașului Cluj-Napoca, cu insight-uri de la organizatorii câtorva evenimente de renume și o gală de premiere a celor care animează viața orașului.
Pe data viitoare!
3 replies to "Ce a însemnat Clujlife Community Conference 2015"
Salut. Alex Negrea a zis că a lucrat trei săptămâni la ebook, nu două. Spor în toate.