Youtube pierde lupta cu Facebook

Anul trecut a început lupta dintre Facebook și Youtube din punct de vedere al vizualizărilor la videouri. Defapt pot spune că Facebook a început să folosească mai inteligent conținutul video de pe platformă, iar Youtube n-a avut ce să facă în privința asta.

În urma introducerii funcționalității video autoplay, Facebook depășește pentru prima dată Youtube ca număr de vizualizări la videouri de pe desktop, în August 2014. (sursă Beet.tv)

video views

De asemenea, tot în 2014, Facebook a introdus posibilitatea ca brandurile să facă video ads. Am testat sistemul pentru câțiva clienți Loopaa, iar rezultatele au fost foarte bune. Vezi studiu de caz.

Să amintim și faptul că anul trecut Facebook a cumpărat și LiveRail, platforma de publicitate video prin care multe siteuri internaționale de conținut își gestionează inventarul de reclame video.

În final, vreau să-ți prezint o situație recentă care arată impactul Facebook pe video, în defavoarea Youtube.

Echipa BestJobs a lansat un video enervant care a devenit viral peste noapte pe Facebook, în acest moment atingând peste 75.000 de vizualizări, pe când pe Youtube același clip a obținut doar 18.000 de vizualizări.

Youtube pierde teren la video views

Care crezi că va fi răspunsul Google, respectiv Youtube?

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.
Online Mastery

6 Comments

  • Marius Sescu says:

    Da, efectul viral e mai puternic pe Facebook, dacă vorbim de campanii plătite sunt șanse mai mari să ai rezultate mai bune tot pe Fb, dar când vine vorba de vloggeri nu cred că vor renunța prea mulți la Youtube. Degeaba ai șansa de a obține un efect viral, cât timp Facebook îți limitează interacțiunea cu cei care au dat Like pentru a te motiva să plătești bani. Pe Youtube orice abonat al unui canal vede când apar clipuri noi, iar dacă ai de la câteva mii de abonați/fani diferența contează. Deci sunt mai multe nuanțe.

  • Tibi says:

    Cred ca din cauza feature-ului de auto-play numarul de vizualizari nu e o metrica neaparat foarte relevanta.

    Am o senzatie ca, la capitolul total time watched, YouTube conduce in continuare cu o marja bunicica.

    Interesant insa graficul, si definitiv ar trebui sa ii ingrijoreze pe cei de la Google, la fel cum ar trebui sa ii preocupe faptul ca multe pagini fura content de pe YouTube si il uploadeaza ca Facebook video, unde nu se contorizeaza veniturile din ad-uri pentru rights owners.

    • Albert zegt:Beste Mattie,helemaal gelijk, heerlijk. Deze fantastische band kan zo veel. Dit is voor mij het mooiste wat er is: veel muzikanten, breed geluid, gelaagd, geen hitsige solo’s maar alles in dienst van het Geluid, electronica, koper, stemmen. Check ook Joys & Desires, van John Hollenbeck en dezelfde zanger Theo Bleckmann. Fabuleus en ik heb de kans gehad ze live te zien, heerlijk om weggeblazen te worden in die fantastische composities.

  • Calin Biris says:

    La nivel de vizualizari Facebook ia avant bun, insa la nivel de calitate, cred ca in continuare Youtube are avantaj.

    O problema pe care o mai are Facebook-ul este lipsa unei functionalitati de cautare.

    De urmarit in continuare lupta…

  • […] spuneam într-un articol anterior că Youtube pierde lupta cu Facebook cu privire la conținutul video. Brandurile au început să-și urce videourile direct pe Facebook […]

  • […] spuneam într-un articol anterior că Youtube pierde lupta cu Facebook cu privire la conținutul video. Brandurile au început să-și urce videourile direct pe Facebook […]

Leave a Reply