Techsylvania 2018: inteligența artificială este trendul prezentului în comerțul online

Techsylvania 2018 Inteligenta artificiala eBay

Japjit Tulsi, VP Engineering la gigantul eBay, a menționat în cadrul Techsilvania că în online sunt 3 revoluții digitale: în trecut au fost cele a site-urilor web și a smartphone-urilor, iar în prezent este cea a Inteligenței Artificiale (AI). Ca remarcă, în România încă suntem în revoluția smarphone-urilor, în timp ce companiile mari internaționale precum eBay, Amazon, Apple, Google și Facebook pavează drumul spre comerțul condus de boți.

În acest moment eBay se folosește de inteligența artificială și a dezvoltat boți pentru Google Assistant și Facebook Messenger care știu să comunice cu utilizatorii prin voce, text sau chiar poze. Tulsi a menționat că datorită cererii mari, au trebuit să învețe boții să reacționeze și la emoticoane, fiind multe cereri de dovleci de Halloween direct sub formă de emoji. 🎃

Uite cum funcționează botul de Google Assistant:

ShopBot-ului de la eBay făcut pentru Facebook Messenger poți să-i ceri să-ți găsească cele mai bune oferte pentru produse cărora doar le-ai făcut poze.

În concluzie, folosirea de inteligență artificială și dezvoltarea boților contribuie perfect la misiunea eBay de a fi destinația favorită a tuturor oamenilor din lume care caută cele mai bune oferte dintr-o selecție unică.

În următorii ani mă aștept ca astfel de boți să fie implementați la majoritatea magazinelor mari. Dacă știi magazine din România cu astfel de boți, lasă un comentariu mai jos. Sunt curios să văd cum funcționează la noi.

În final, pot spune că după prima zi la Techsylvania sunt plăcut impresionat de lista bună de speakeri și de informațiile primite.

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshopuri, pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Online Mastery

Leave a Reply