Interviu TeCOMM: despre Marketing Online și tendințe în domeniu

By 12/10/2016Marketing
Călin Biriș - tecomm - marketing online

Cu ocazia evenimentului TeCOMM, care va avea loc în 25-26 Octombrie în Cluj-Napoca, echipa organizatoare mi-a luat un interviu despre Marketing Online și tendințele în domeniu. Mai jos poți descoperii primele două întrebări, iar tot interviul îl găsești pe blogul lor.

TeCOMM: Având o experiență de peste 8 ani în marketing online, care consideri că sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont pentru a realiza o campanie de marketing de success?

Călin Biriș: Dacă dorești să faci o campanie, pornește de la scopul și obiectivele acesteia. Succesul unei campanii este definit de atingerea obiectivelor într-un mod cât mai eficient, folosind minimul de resurse necesare, într-un timp cât mai scurt.

Alte aspecte importante de care să ții cont sunt: buyer personas sau publicul țintă căruia te adresezi, mecanismul campaniei, partenerii, canalele de comunicare, bugetul și planul de implementare.

Pentru a te diferenția pe piață este important ca fiecare campanie să accentueze punctele forte ale companiei tale și avantajele față de concurență.

De asemenea, orice insight din comportamentul de consum al clienților se poate transforma într-o idee reușită de comunicare. Petrece cât mai mult timp cu clienții tăi și învață de la ei cum să vorbești pe limbajul lor și să le oferi ceea ce apreciază cel mai mult la produsele și serviciile pe care le vinzi.”

TeCOMM: Care sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă specialiștii în marketing?

Călin Biriș: Mulți specialiști de marketing îmi spun că apreciază cel mai mult la cursurile mele faptul că le ofer o structură clară după care se pot ghida. Sunt multe instrumente de online, care folosite în mod haotic te pot ține ocupat sau ocupată toată ziua, iar la final rezultatele să fie cu minus.

Spre exemplu, nu este suficient să postezi mesaje pe Facebook, dacă acestea nu le corelezi cu planul de business al afacerii în care lucrezi, sau dacă obiectivele companiei sunt defapt să ajungi la mulți clienți noi. Comunicarea organică pe Facebook te ajută în general să loializezi fanii existenți și să păstrezi legătura cu ei, însă pentru a ajunge la persoane noi ai nevoie de alte tactici de comunicare.

O altă problemă de care se lovesc marketerii cât și antreprenorii, este că … citește continuarea pe blogul TeCOMM.

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.
Online Mastery

Leave a Reply