Facebook anunță o nouă direcție

Facebook schimba directia

Facebook anunță o nouă direcție, schimbând focus-ul de la nivelul relației între indivizi, la nivelul construirii de comunități și oferirea de servicii pentru acestea. (Începe să gândească ca o națiune globală)

Conform mesajului postat de Mark Zukerberg, în perioada următoare ne putem aștepta să îmbunătățească: grupurile, modul de atenționare a pericolelor, modul de identificare a știrilor false sau click bait-urile, modul de identificare a conținutului neadecvat folosind inteligența artificială, modul de implicare civică prin instrumente de vot, modul de afișare a informațiilor pentru a scoate utilizatorii din “bulele” informaționale etc.

Sunt curios dacă această strategie va permite altor competitori să intre pe piață, să inoveze la nivel de relaționare între indivizi și să “fure” trafic și utilizatori de la Facebook.

Pe de altă parte, acest mesaj ar putea fi doar o abordare proactivă în a anunța că au luat la cunoștință că au de îmbunătățit lucruri la nivelul de gestionarea comunităților și că au început să rezolve din probleme.

——— Uite un scurt pasaj din mesajul oficial ———

“For the past decade, Facebook has focused on connecting friends and families. With that foundation, our next focus will be developing the social infrastructure for community — for supporting us, for keeping us safe, for informing us, for civic engagement, and for inclusion of all.

Bringing us all together as a global community is a project bigger than any one organization or company, but Facebook can help contribute to answering these five important questions:

  • How do we help people build supportive communities that strengthen traditional institutions in a world where membership in these institutions is declining?
  • How do we help people build a safe community that prevents harm, helps during crises and rebuilds afterwards in a world where anyone across the world can affect us?
  • How do we help people build an informed community that exposes us to new ideas and builds common understanding in a world where every person has a voice?
  • How do we help people build a civically-engaged community in a world where participation in voting sometimes includes less than half our population?
  • How do we help people build an inclusive community that reflects our collective values and common humanity from local to global levels, spanning cultures, nations and regions in a world with few examples of global communities?”

Citește aici întreg mesajul.

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cel mai complex program online din România despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcanți 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply