Despre marketingul de proximitate și despre cartea „Experiența face diferența”

marketingul de proximitate

Este sfârșit de săptămână. Mă grăbesc să termin cumpărăturile înainte să se închidă magazinele. Intru în Carrefour și sunt întâmpinat cu ofertele săptămânii direct în aplicația lor de mobil. Mai apoi sunt ghidat cum să ajung la raioanele unde găsesc produsele de pe lista mea și primesc recomandări personalizate de branduri pe care să le aleg. Acest scenariu nu este o utopie, ci este un exemplu practic de implementare a marketingului de proximitate, așa cum este prezentat într-un studiu de caz din cartea „Experiența face diferența”.

Doru Șupeală, autorul cărții, prezintă noul concept de marketing de proximitate care trebuie cunoscut de către orice marketer care vrea să fie la curent cu trendurile digitale.

Experienta face diferentaÎn cartea„Experiența face diferența” poți găsi:

  • Date relevante din cele mai recente studii din domeniul marketingului mobil și de proximitate.
  • Ce presupune tehnologia Bluetooth Beacons.
  • Ce factori trebuie luați în considerare când se realizează proiecte de marketing de proximitate.
  • Care sunt așteptările generației Y (sau Millenials) privind comunicările de marketing și experiența de cumpărare.
  • Noțiuni introductive despre omni-channel, gamificare și IoT.
  • Studii de caz privind implementarea de proiecte de marketing de proximitate în domenii precum jocuri pe smartphone, transport în comun, banking, retail, HoReCa, târguri și expoziții sau turism.

Știind că Doru Șupeală a colaborat cu Onyx Beacon, așteptările mele au fost să descopăr insighturi noi despre modul în care marketingul digital și tehnologia mobilă influențează comportamentul clienților.

Mi-au plăcut exemplele din carte și de aceea o recomand managerilor de top din companii mari din domeniile menționate anterior. De asemenea, este o lectură utilă studenților din faclutățile cu profil economic.

Ce mi-a plăcut mai puțin a fost că primele 200 de pagini sunt o înșiruire a concluziilor desprinse din studii realizate la nivel internațional, care explică fenomenul marketingului de proximitate. Fiind gândită ca o lucrare de disertație, cartea are un stil formal, academic, nu tocmai pe gustul meu.

Ținând cont de nevoia de materiale didactice de actualitate, m-aș bucura să aflu că această carte despre marketingul de proximitate ajunge cel puțin referință bibliografică pentru facultățile cu profil economic. Dacă vrei să o achiziționezi, o găsești pe Libris.ro.

Mult succes!

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshopuri, pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Online Mastery

Leave a Reply