De ce un buget mic de promovare face rău afacerii tale

Buget mic de promovare - Marketing 360

În cadrul evenimentului Marketing 360 un participant ne-a povestit despre situația în care un antreprenor nu voia ⛔, dar nici nu se lăsa convins să investească un buget mai mare în promovare 📢. Din punctul meu de vedere, problema este că nu a înțeles balanța dintre costurile fixe cu serviciile de marketing, bugetul de promovare și câștigurile potențiale.

Atunci când un antreprenor plătește pentru serviciile unui angajat sau ale unei agenții și investești puțin în promovare, câștigul pe care îl va avea din campanii va fi mic în raport cu costurile fixe pe care le are cu realizarea acestora. În schimb, cu cât investește mai mult în bugetul de promovare, costurile fixe rămân aceleași și vor părea mai mici și mai ușor de suportat din veniturile încasate.

Spre exemplu, avem următoarele 4 variante în care vom considera un cost fix cu serviciile de marketing de 1.000 euro (cu taxe salariale sau TVA incluse) și un indice de performanță al campaniilor (ROAS) de 400%, respectiv pentru un leu investit în reclamă, se căștigă alții 4 din valoarea vânzărilor.

În cazul primei variante cu un buget de promovare de numai 250 euro, la final de campanie compania va avea un minus de 250 euro, dacă se scade bugetul cu promovarea și serviciile de marketing. Doar în variantele 3 și 4, dacă investiția în bugetul de promovare este de la 1.000 euro în sus, câștigul este peste nivelul investițiilor. Din acel punct, cu cât se investește mai mult, câștigul va fi exponențial mai mare.

Înțeleg că decizia pe care o ia un antreprenor privind bugetele de promovare este mai mult pe bază emoțională, decât în cazul unui manager de corporație care nu știe toate costurile pe care s-a clădit afacerea, însă acest lucru n-ar trebui să încurce luarea unor decizii logice și profitabile.

Pentru mai multe astfel de discuții despre bugete, campanii de online și atragerea de clienți noi, te invit la oricare dintre următoarele 3 evenimente din perioada următoare:

  • 20 Septembrie, Cluj – eComMornings Cluj – eveniment despre performanță în Marketing Online dedicat antreprenorilor și managerilor din domeniul comerțului online. Înscrie-te gratuit aici.
  • 25 Septembrie, Cluj – 3 lucruri esențiale de care ai nevoie pentru a câștiga mai mulți clienți din online – eveniment despre Marketing Online dedicat tuturor antreprenorilor și managerilor. Înscrie-te gratuit aici.
  • 27 Septembrie, Târgu Mureș – 3 lucruri esențiale de care ai nevoie pentru a câștiga mai mulți clienți din online – eveniment despre Marketing Online dedicat tuturor antreprenorilor și managerilor. Înscrie-te gratuit aici.

Ne vedem la evenimente!

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshopuri, pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Online Mastery

Leave a Reply