De ce o pagină de Facebook nu-ți poate înlocui website-ul

pagina de facebook sau website

Paginile de Facebook arată tot mai mult a website-uri, însă nu-ți baza marketingul doar pe acestea dacă vrei un brand puternic pe termen lung. Totuși, dacă vrei să-ți faci o pagină de Facebook, îți recomand cu căldură, însă folosește-o ca un loc de interacțiune cu fanii și ca o sursă de trafic pentru website.

Am auzit într-un training de Marketing Online că paginile de Facebook vor înlocui website-urile. Cu siguranță e ceea ce-și dorește Facebook-ul, însă eu nu sunt de acord cu acest lucru. Mai jos îți argumentez și de ce.

Funcționalități pe care o pagină de Facebook le are, similare cu cele ale unui website:

  • Secțiune de “About” unde apar informații despre companie;
  • Posibilitatea de scriere “Note” care îți imită articolele de blog;
  • Anumite tipuri de pagini au secțiune de “Services” unde poți pune o scurtă descriere cu ce servicii oferă compania;
  • Mai nou, au introdus și secțiune de “shop” pentru a lista produsele pe care le vindeți;
  • Dacă dorești, există opțiune să adaugi pagini sau aplicații noi care nu vin standard;
  • Secțiuni de foto – video;

Ce are în plus o pagină de Facebook față de un website de companie:

  • În loc de formularul de contact există posibilitatea de a iniția o conversație de tip chat și de a seta mesaje automate de răspuns;
  • Posibilitatea de a face LIVE-uri video;
  • Timeline-ul cu postări (și interacțiunea cu fanii);
  • Posibilitatea de a crea evenimente;
  • Posibilitatea de a crea publicitate pe Facebook;
  • Diferite statistici specifice rețelei sociale;
  • Crearea paginii este gratuită.

Toate aceste funcționalități le găsești explicate mai în detaliu în cursul Online Mastery.

Mai jos îți argumentez totuși de ce website-ul ar trebui să rămână centrul comunicării tale online.

1.Măsurare

În primul rând, pe website-ul tău poți măsura mai bine tot ce se întâmplă: numărul de vânzări, toate sursele de trafic, poți înregistra activitatea de pe website să vezi ce fac vizitatorii online + alte analize avansate. Pe Facebook ești limitat la datele oferite de ei și nu poți instala alte instrumente de măsurare.

2. Poți modifica tot ce dorești

După ce măsori toate lucrurile importante de pe website poți face modificări care să-ți îmbunătățească rata de conversie la vânzare. Poți schimba butoane, aranjarea modulelor din pagină, poți adăuga mesaje noi și tot ce-ți trece prin cap. Acest lucru nu este posibil pe Facebook.

3. Branding

Website-ul tău poate respira prin toți porii brandul tău. Toată experiența este concentrată în jurul mesajelor voastre și nimic nu întrerupe această experiență. Dacă realizezi un website bun, atunci va fi memorabil și convingător, încât vizitatorul va reține compania, produsele și serviciile tale.

4. Experiența de conținut

Deși Facebook îți dă posibilitatea de a scrie “Notes”, acestea arată standardizat și sunt limitate ca opțiuni de editare/formatare. Pe un blog propriu tu creezi experiența de consum al conținutului. În plus, dacă ai blogul integrat cu website-ul, ai șansa de a convinge mai ușor cititorii să intre pe o altă pagină, sau pe un alt articol (dacă tot sunt acolo).

5. Captivare

Odată ajuns pe website, vizitatorul este al tău. Tu îi controlezi experiența. Nici o notificare sau nici un mesaj de la prietenii de pe Facebook nu-l va deranja. Acest lucru îți oferă șanse mai mari să-l convertești pe acel vizitator în prospect sau client.

6. Control

În Ianuarie 2016, pagina de Facebook a tabloidului Libertatea a fost blocată de către rețeaua socială după ce avea deja peste un milion de utilizatori. Imaginează-ți să lucrezi tu să aduni o comunitate așa mare, iar apoi Facebook să decidă să-ți închidă pagina. Orice pagină este supusă acestui risc. Recomandarea mea este să îți concentrezi eforturile să aduni o comunitate de cititori ai website-ului/blog-ului companiei tale și pe care să reușești să-i înscri la noutățile voastre prin newsletter. În acest fel tu vei avea controlul.

7. Arhivă organizată

Ai încercat în ultimul timp să găsești un status de Facebook mai vechi de o lună (dacă postezi zi de zi)? Crede-mă că nu-i ușor. Dacă vrei să găsești ceva de anul trecut, sau acum doi ani, îți urez mult succes. :) Degetul tău lipit de scroll va avea de suferit. În schimb, dacă îți faci obiceiul să comunici informațiile importante pe blogul companiei, acestea vor fi ușor de găsit prin accesarea arhivei pe ani și luni, sau prin folosirea câmpului de căutare (dacă introduci unul pe website/blog).

8. Trafic organic

Dacă vrei trafic gratuit din rezultatele la căutări, atunci site-ul este soluția. Dacă folosești Google Analytics și Google Search Console, vei putea afla care căutări îți generează cele mai multe vizite gratuite pe site și cum să-l optimizezi pentru mai mult trafic.

9. Remarketing

Atunci când cineva îți vizitează site-ul, ai posibilitatea să faci publicitate țintită specific către acea persoană folosind remarketing-ul. Dacă cineva îți vizitează pagina de Facebook nu mai ai nici un instrument prin care să remarketezi persoana respectivă.

Așadar, acestea sunt cele 9 motive pentru care un website este mai bun decât o pagină de Facebook și de ce consider că Facebook-ul nu va reprezenta un înlocuitor pentru website-uri. Cu toate astea, paginile de Facebook au avantajele lor și merită folosite în paralel cu un website. O strategie bună este una care integrează canalele sociale cu website-ul și celelalte canale proprii.

Online Mastery

8 Comments

  • Gabi Miron says:

    Sunt de acord cu ce spui mai sus.
    Până nu se va revoluționa și funcția de căutare pe facebook, nu are șanse să înlocuiască restul webului. E adevărat că forumurile s-au transformat în grupuri de facebook, dar îmi e tare greu să cred că blogurile sau magazinele online vor ajunge să fie înlocuite de Facebook Notes sau Shops. Asta pentru că lumea folosește search-ul de pe Google foarte mult, și orice „webmaster” poate confirma asta, dacă verifică mai des Search Console.

  • Tudor says:

    Toate drumurile online duc la site. Facebook e doar unul dintre ele.

  • Facebook wants it all! Dacă ați văzut cum arată varianta chinezează a Facebook și cu ce se ocupă, știți la ce mă refer…

  • Salut Calin,

    In primul rand, vreau sa iti multumesc inca o data atat pentru participarea la curs cat si pentru feedback-ul pozitiv din final.

    In al doilea rand, felicitari pentru articol. Este, asa cum spun si fanii tai de pe Facebook, unul foarte bun. Ma bucur mult ca am contribuit cu putina inspiratie la el. Singura problema pe care o am cu el e ca pleaca de la o afirmatie falsa. :)

    Asa cum am mentionat foarte clar si cu voce puternica :) in timpul workshop-ului, recomand anumitor tipuri de afaceri mici ca, si acum citez, “decat sa aiba un site slab” (adica unul care nu respecta cel putin 7 din cele 9 puncte ale tale) “e mai bine sa aiba o pagina de Facebook care sa arate profesionist”. Cu alte cuvinte ai scos complet din context ceea ce am prezentat acolo. :) Pentru un scop nobil, insa, pe care il apreciez, si anume sa scrii un articol bun (explicat, bineinteles, in detaliu, in cursul tau platit :) ).

    Mult succes,
    Ciprian

    • Calin Biris says:

      Mulțumesc Ciprian pentru comentariu. Întradevăr mi-a plăcut ce ai livrat la eveniment și doar cu ideea menționată în articol n-am fost de acord.
      S-ar putea să-mi fi scăpat mențiunea cu privire la afacerile mici (fără rea intenție). Am întrebat o colegă care a fost și ea la eveniment și de asemenea a spus că n-a sesizat mențiunea. Poate insiști pe această observație pe viitor, să nu creezi confuzie în rândul participanților. Baftă!

  • florin says:

    Salut Calin :)
    din 2012 am inceput la ”avioane”
    am tot citit si am bagat la cap.
    inca mai fac prostii investind bani in levelup samd fara sa ajute concret la ceva.
    un lucru insa am inteles din tot online-ul asta.
    tre sa ai casa ta si sa scrii ce vrei pe ea si sa faci ce vrei in curtea ta,adica ”domeniu+platforma(hosting).
    Am citit coment-ul lui ciprian Susanu ,credeam ca este vorba de Paul Melinte si lui ai place FB.
    Eu sint de acord cu tine si cu asta am terminat.
    cele bune !
    ps: ai marfa buna in cursul tau si am citit doar gratuit cate ceva ”scapat” de tine.

  • Vlad says:

    Salut Calin!

    Lucrez in marketing de aproximativ 12 ani.

    Am fost la cursul lui Ciprian pentru a doua oara si a spus de fiecare data ca : “anumite afaceri mici decat sa aiba un site slab este mai bine sa aiba o pagina de Facebook care sa arate profesionist”. Sunt total deacord cu asta!

    Dar ce sa facem, pentru putin atentie merita sa aruncam cu noroi in colegii, pardon concurenta noastra.

    Mi se pare corect sa recunosti public faptul ca ai scos din context (sigur ca nu vei face asta) informatia transmisa de Ciprian Susanu!

    Si chiar daca este asa cum ai pretins, ca nu ai sesizat acest lucru, din nou este vina ta si ar fi cazul sa-ti ceri scuze public.

    Rusine…Rusine…Rusine!

    • Calin says:

      Salut Vlad, ce am scris în articol este opinia mea asupra subiectului. Nu-mi retrag cuvintele. Am expus situaţia cum a fost. Dacã ar fi fost altfel aş fi menţionat.
      În articol n-am menţionat numele trainerului şi n-am avut ca scop sã aduc jigniri sau dezavantaje de imagine. Singurul scop a fost sã punctez o pãrere despre paginile de Facebook şi website-uri. Ceea ce şi am fãcut.

Leave a Reply