De ce iubesc și urăsc Marketingul Online și cum să ai o relație sănătoasă cu acesta

By 14/02/2019Marketing

Mark Twain spunea “găsește un job care îți face plăcere și nu va mai trebui să lucrezi nici o zi din viața ta”. Dacă Job-ul tău este în Marketing Online, atunci sigur vei empatiza cu motivele mele de ce iubesc și detest domeniul. Sunt curios câte dintre motivele mele poți să le bifezi și tu. Lasă un comentariu sub articol cu experiența ta. 😃

De ce iubesc Marketingul Online

Iubesc să am rezultate

Comportamentul consumatorului s-a schimbat odată cu evoluția internetului, iar rolul marketingului este să-l înțeleagă pentru a putea să-l influențeze. Online-ul este canalul potrivit pentru marketing atât acum cât și pentru anii care urmează. Nu spun doar eu acest lucru, ci milioane de români care cumpără în fiecare lună produse de pe internet. Campaniile pe care le fac pentru clienții agenției Loopaa sau pentru proiectele proprii aduc rezultate măsurabile și vizibile, iar acecst lucru îmi dă un sentiment că ceea ce fac are semnificație.

Iubesc să știu că am control

În Marketing Online pot măsura totul și dacă știu să fac calculele corect, am predictibilitate. Acest lucru presupune că am un control pe investiție și rezultate. Riscurile sunt mai mici.

Iubesc să am stabilitate

Chiar dacă este un domeniu dinamic, unele lucruri de bază sunt suficient de stabile încât să-mi pot baza planurile de comunicare pe ele.

Iubesc să am noutate

Ca în orice relație, la job avem nevoie atât de stabilitate cât și noutate pentru a nu ne plictisi. În online mereu apare ceva nou, fie că își schimbă Facebook sau Google platforma, fie apar chat bots, newslettere pe WhatsApp sau alte tool-uri care devin tot mai populare.

Iubesc să fiu creativ

Având atât de multe opțiuni de creare mesaje de comunicare, pe așa de multe canale, în așa multe formate, simt că am spațiul să găsesc mereu idei noi de a comunica creativ, dar și eficient în același timp.

Iubesc să fiu organizat

Este ușor pentru oricine să fie distras de la ce are de făcut în Marketing Online. Sunt așa multe noutăți, atât de multe idei faine, încât ne putem pierde ușor timpul făcând lucruri care nu au impactul cel mai mare. Cu toate acestea, în online am instrumentele potrivite să-mi organizez acțiunile cele mai eficiente încât să funcționeze și fără să le urmăresc în fiecare secundă. Prin sistemul creat în Online Mastery, pot să am o privire de ansamblu asupra tuturor activităților.

De ce urăsc Marketingul Online

Este puțin prea mult să spun că este chiar ură, însă uneori mă deranjează următoarele:

Simt că niciodată nu sunt suficient

Atât de multe dezvoltări se fac în domeniu încât este imposibil să spun la un momentdat că “am terminat materia”. De aici vine și sentimentul de incomplet. Ai simțit și tu acest lucru? Este frustrant, așa-i?

Simt că trebuie să-i acord atenție non-stop

Uneori sentimentul că trebuie să fiu tot timpul atent pe toate campaniile, toate mesajele, toate comentariile, ca pe un copil răsfățat care mereu este pus pe șotii. Acest lucru poate duce ușor la burnout…

Simt că nu reușesc să fiu tot timpul prezent

Mereu apare o glumă nouă, un eveniment fain, la care nu sunt pe fază sau la care nu reușesc să particip. Se instalează acea frică de a rata lururile interesante (FOMO – fear of missing out). După un timp m-am obișnuit cu asta. Am învățat să mă concentrez pe acțiunile mele și să acord timp doar noutăților care chiar sunt importante.

Simt că nu reușesc să dau totul

Pentru că în online mereu este ceva ce se poate face mai bine, am sentimentul că nu reușesc tot timpul să fac maxim din ce se poate face. Mai apoi îmi amintesc că nici lumea n-a fost făcută într-o zi. Dă play la piesa următoare și citește în continuare.

Sunt atât de multe motive pentru a iubi, dar și pentru a urî Marketingul Online încât este greu să construim o relație sănătoasă cu acesta. It’s complicated!

Totuși, cum putem să avem o viață liniștită și mai puțin stresantă făcând Marketing Online? Totul pornește de la mentalitate și atitudine.

Să stabilim regulile relației cu Marketingul Online

Este important să acceptăm că niciodată nu se va termina munca în Marketing Online. Dacă reușim acest lucru, atunci putem să înțelegem că “done is better than perfect”, respectiv o campanie implementată cu rezultate pozitive, este mai bună decât una perfectă cu rezultate puțin mai bune, dar cu epuizare privind efortul depus.

Așadar, acestea sunt câteva reguli de bun simț pe care ți le recomand pentru o relație sănătoasă cu Marketingul Online.

Stabilește-ți un program de lucru și ține-te de acesta.

Nu lucra în afara lui. Va fi și mâine o oportunitate să continui de unde ai rămas cu munca. Știu, tentația este mare să lucrezi fără pauză, însă crede-mă că pe termen lung nu te ajută. Ia-ți pauze. Călătorește. Citește beletristică. Mergi în natură. Deconectează-te. Cei mai performanți profesioniști folosesc inteligent ciclul de efort – odihnă.

Nu promite mai mult decât poți duce.

Dacă reușești să-ți urmărești eficiența pe taskuri, atunci vei știi realist care îți este ritmul de muncă în programul stabilit. Nu pune presiune pe tine încât să fii nevoit(ă) să lucrezi în afara programului.

Planifică.

Rolul cel mai important al planificării este liniștea pe care ți-o dă știind ce urmează să faci și când. Munca de pe o zi pe alta este ca a unui hamster pe rotiță care fuge, dar nu ajunge nicăieri. Este epuizant! Fă-ți un obicei să planifici pe cel puțin o săptămână sau o lună. Folosește-te de capacitatea instrumentelor de online pentru a programa acțiunile și acordă-ți timp să vezi lucrurile și în perspectivă.

Fă-ți timp pentru a învăța și testa lucruri noi.

Acceptă că instrumentele și comportamentul clienților se schimbă. Dacă vrei să nu trăiești cu frica de a rămâne în urmă, stabilește-ți un timp dedicat învățării și testării de lucruri noi în online. Vorbește cu alți profesioniști, înscrie-te în cursuri online, sau participă la workshop-uri și evenimente dedicate domeniului.

Înlătură distragerile.

Fluxul continuu de informație ne obosește. Stabilește-ți doar câteva surse importante de informare și urmărește-le pe acestea. Nu vei avea niciodată timp să-i urmărești pe toți. Sortează-ți feed-ul de Facebook. Abonează-te la bloguri și newslettere relevante. Dezabonează-te de la sursele de informare care nu îți aduc valoare.

Relația cu Marketingul Online nu este perfectă, la fel ca orice altă relație, însă poate să funcționeze dacă simți că este pentru tine. Dacă ești o persoană analitică, dar creativă, o persoană căreia îi place stabilitatea, dar și să se dezvolte continuu, atunci merită să faci această relație să funcționeze pe termen lung pentru că ți se potrivește ca o mănușă. 

Happy Valentine’s day! ❤

P.S. Dacă dorești mai mult de la Marketingul Online al companiei tale, atunci te așteptă la evenimentul “Crește-ți afacerea! De la buget la vânzări online“, din orașul tău. Participarea este gratuită. Înscrie-te acum:

19 Februarie, București – Înscrie-te acum
20 Februarie, Craiova – Înscrie-te acum
6 Martie, Cluj-Napoca – Înscrie-te acum
7 Martie, Târgu Mureș – Înscrie-te acum

Online Mastery

Leave a Reply