Cum să lași un comentariu negativ pe Facebook – 5 reguli de bun simț

Pe Facebook este mai ușor să lăsăm și să primim comentarii negative, iar asta nu-i un lucru rău. Din feedback învățăm. Mai puțin plăcut este atunci când mesajele primite ne jignesc și provoacă emoții negative. Se întâmplă ca în acest fel să se rupă relații apropiate, poate de la un nimic…

Pentru a preveni situații neplăcute pe viitor, urmează cele 5 reguli de bun simț atunci când vrei să lași un comentariu negativ:

1. Nu ataca persoana
2. Fă referire la situația concretă și la context
3. Spune ce te-a deranjat și cum te-a făcut acest lucru să te simți.

În general, comentariile sunt despre tine, nu despre cei pe care dorești să-i critici. Critica vine dintr-o nemulțumire personală. Așa că vorbește despre tine și neplăcerea/nemulțumirea ta.
4. Oferă sugestii.
Indiferent cât de simple sunt sugestiile, a te gândi la cum să rezolvi o situație demonstrează bune intenții. De asemenea, lasă “ușa” deschisă pentru un răspuns la comentariu.
5. Folosește un limbaj politicos.
Chiar dacă lași un comentariu negativ, este loc de un “mulțumesc”, “o zi frumoasă”, “toate cele bune”.

Uite două exemple:
Postarea 1:

Comentariul A – așa nu
Ce prost ești! Cum să faci așa ceva de ziua ei?! Un bărbat adevărat n-ar părăsi niciodată soția de ziua ei. Clar tu nu ești bărbat în casă!

Comentariul B – așa da
Îmi pare rău că nu ați putut fi împreună. Pentru mine acest gen de momente cu soția sunt cele mai importante. Dacă aș fi în locul tău, pe viitor aș prioritiza altfel lucrurile. Drum bun!

Postarea 2:

Comentariu A – așa nu
Dacă erai în situația ei tu nu te aruncai. Nu mai da vina pe sistem că nu știi nimic. Mai bine tăceai, că filozof rămâneai!

Comentariu B – așa da
Bob, comentariul tău cu privire la ce s-a întâmplat m-a deranjat. Din punctul meu de vedere a da vina pe sistem este greșit. Oare cunoști tot contextul, sau cum ai ajuns la concluzia ta?


Poate ți se pare un efort prea mare să ții cont de cele 5 recomandări de mai sus, însă mai bine te gândești de două ori la ce scrii, decât să strici o relație (sau o reputație).

Vorba lui Warren Buffett, unul dintre cei mai bogați oameni din lume: “Durează 20 de ani să construiești o reputație și doar 5 minute să o distrugi. Dacă te gândești la asta, vei face lucrurile diferit.”

Warren Buffett - reputatie

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cel mai complex program online din România despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcanți 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply