Cum a fost Brand Minds 2018: informații utile și emoții

brand minds 2018 sold out

Discursul lui Seth Godin este metafora perfectă pentru ce a însemnat Brand Minds 2018 – “Uniting The Business World”.

Întâi, imaginează-ți Sala Palatului plină ochi. Trei mii de participanți, profesioniști și antreprenori, au așteptat autorii preferați de business să urce pe scenă. A fost un vibe pozitiv în aer.

„Mindset is important, but what about Heartset?” Robin Sharma

Robin Sharma a deschis evenimentul cu un discurs parcă șoptit, dar cu intonație. Fiecare vorbă pe care o spunea am simțit că era transmisă ca și cum dezvăluia secretele lumii. Deși informațiile au fost generale, multe citate și mini povești, modul de prezentare a lor a reușit să treacă dincolo de rațional. A reușit să ajungă la Heartset. Iar acest citat a deschis perfect restul conferinței: „You can’t inspire if you are not inspired”. 

Robin Sharma la Brand Minds

Câteva informații reținute din discursul lui Robin Sharma:

  • Ești doar la un pas distanță de a-ți pierde afacerea dacă nu oferi cele mai bune servicii. Sharma are 4 milioane de fani pe Facebook. O singură postare are puterea să-ți închidă afacerea. Gândește-te că o doamnă îmbrăcată ciudat care intră în magazinul sau hotelul tău s-ar putea să fie cel mai influent client al tău. Oferă mereu 10x valoare față de banii primiți de la client.
  • Rolul unui leader este să dezvolte alți lideri.
  • Mindset și heartset sunt ca niște mușchi care trebuie lucrați pentru a se dezvolta.
  • Leadership-ul este despre 3 lucruri: inspirație, influență și impact.
  • Doar 2 lucruri contează când vei muri: cine ai devenit și câți oameni ai servit.
  • Citatul de încheiere al discursului: Be ashamed to die until you win a world victory for humankind.

If You Understand How the Brain Works, You Can Reach Anyone” Helen Fisher

4 personalitati brand minds helen fisher

Încercând să afle de ce se îndrăgostește cineva de o persoană anume și nu de alta, Dr. Helen Fisher (Chief Science Officer și Co-Fondator, NeuroColor LLC) a făcut o cercetare asupra chimiei creierului uman și a descoperit că sunt 4 sisteme biologice care sunt legate de caracteristici particulare de personalitate. Aceste sisteme sunt:

  • dopamina / noradrelina;
  • serotonina;
  • testosteronul;
  • estrogenul / oxitocina.

În funcție de care sistem este mai predominant la o persoană, poți estima ce trăsături de comportament are aceasta. Mai jos sunt descrise pe scurt cele 4 tipuri de personalități:

1⃣ Explorator: cei care exprimă trăsături legate de sistemul de dopamină.
2⃣ Constructor: cei care exprimă trăsături legate de sistemul de serotonină.
3⃣ Director: cei care exprimă trăsături legate de sistemul de testosteron.
4⃣ Negociator: cei care exprimă trăsături legate de sistemul de estrogen.

Concluziile cercetătoarei au fost că în funcție de ce trăsături exprimă clienții companiei tale, poți să le influențezi decizia de cumpărare dacă știi să-ți adaptezi mesajele și produsele. Pentru a afla trăsăturile există un test pe care îl poți da și tu și pe care îl găsești aici. Testul a fost deja aplicat la 14 milioane de persoane din 40 de țări. De asemenea, îți recomand și prezentările de la TED ale autoarei unde poți afla tips & tricks despre cum să menți sănătoasă o relație de iubire pe termen lung.

Treat your life like an EXPERIMENT” Shed Simove 

Ce bine am râs! Așa pot concluziona prezentarea lui Shed Simove. O minte sclipitoare care a reușit să facă foarte mulți bani producând și vânzând produse haioase transformate într-un mod neconvențional din produse simple. Uite doar trei dintre acestea:

Produse creative Shed Simove

Vezi și acest video amuzant de prezentare.

Toate produsele poți să le găsești pe site-ul antreprenorului.

Idei de reținut:

  • Privește la produse din alte industrii și gândește-te cum ai putea să le transformi într-un mod creativ.
  • Jurnaliștii nu sunt interesați de produse ci de povestea acestora. Încearcă să produci povești care merită menționate.
  • Inventează o piață nouă. Mereu poți fi numărul 1 într-o piață de un singur furnizor.
  • Simove a prezis și momentul următor (via Florea Andreea Luiza).

Sophia 404 Brand Minds„Eroare 404” Sophia

Deși Sophia The AI Robot a fost una dintre principalele atracții ale evenimentului, care a atras și atenția presei locale, pentru mine a fost cea mai mare dezamăgire. Discuția de pe scenă cu Sophia a durat mai puțin decât a fost programată pentru că la un momentdat robotul nu mai răspundea la întrebări.

Cel mai mare plus al Sophiei mi se pare că este cel al redării stărilor emoționale, însă la nivel de interacțiune umană și înțelegerea discursului cred că mai este mult loc de îmbunătățire.

Cred că Google a avansat mult mai mult pe parte de inteligență artificială ținând cont de recenta lansare în care au prezentat noul asistent personal. Acesta poate face programări telefonice fără să-ți dai seama că discuți cu un robot.

„The mood of the leader has an invisible impact on the emotional set of the people he leads.” Daniel Goleman

Daniel Goleman Brand Minds mood of the leaderAtunci când zici Inteligență Emoțională este imposibil să nu faci cel puțin o referire și la Daniel Goleman. Autorul a prezentat câteva dintre descoperirile sale într-un mod didactic. De reținut:

  • Inteligența emoțională este de 2 ori mai importantă ca și IQ-ul în succesul unui lider de top.
  • Inteligența emoțională se transmite de la persoană la persoană. Este important să fim atenți cât de mult timp petrecem în fața „ecranelor încât să nu ne pierdem această inteligență. 
  • Speakerul a făcut referire și la testul bezelei care a dovedit că acei copii care au avut voința să nu se atingă de bezele până s-a întors cercetătorul au avut succes mai mare în viață. Urmărește clipul de mai jos care prezintă experimentul și concluziile.

  • Există patru arii ale inteligenței emoționale la care trebuie să lucrăm: Self awareness, Self management, Social awareness și Relationship management.
  • Pentru ca angajații să fie performanți la job trebuie să fie suficient de stimulați și provocați încât să nu se plictisească, dar să nu fie nici prea stresați.

Performanta la munca Daniel Goleman Brand Minds

De asemenea, Goleman a făcut un exercițiu de bază de meditație împreună cu toată sală. Trei mii de participanți am închis ochii și ne-am concentrat pentru câteva secunde doar asupra respirației proprii și vocei prezentatorului. A fost un exercițiu care ne-a făcut pe toți să ne simțim mai conectați la moment.

„We need you to lead us.” Seth Godin

Într-o piață suprasaturată, singurul mod de a obține succes este să ai o poveste, să te diferențiezi și să aduci o schimbare.

Seth Godin Brand Minds

Seth Godin ne-a condus printr-un carusel de poze, clipuri haioase și vorbe deștepte către o concluzie pe care cu toții o știm, dar puțini o punem în practică.

Câteva idei memorabile:

  • Trăim în globalizare. Oricine îți poate fi client, oricine îți poate fi concurent și fiecare decizie de cumpărare este la doar un clic distanță. „Scarcity has left the building”.
  • Servește-i pe cei „ciudați”, pe cei din margini (făcând referire la curba adopției produselor).
  • Transformă pâlnia de vânzări în megafon. Inspiră clienții să-ți promoveze produsul sau serviciile.

Seth Godin palnia de cumparare

  • Nu zbura prea jos. Să nu-ți fie frică să inovezi și să greșești. Nu există garanții pentru succes.
  • Construiește un trib. Avem nevoie de tine să ne conduci.

Acesta a fost cel mai bine construit discurs de la Brand Minds 2018. A fost inspirațional, a oferit sfaturi utile și practice, a fost antrenant și distractiv, a avut call-to-action, iar la sesiunea de întrebări și răspunsuri am reușit să vedem și partea umilă și umană a speakerului.

La fel pot spune și despre conferință. A fost bine organizată, avut un program bine construit, inspirațional și antrenant, dar și instructiv, iar la final a fost un call-to-acion pentru înscrierea la ediția de anul viitor din 10 mai 2019. De asemenea, mi-a plăcut că au ales să colaboreze cu Mai mult verde, iar pentru fiecare bilet achiziționat un copac va fi plantat.

Mă bucur că se organizează astfel de evenimente în România și că sunt așa multe persoane care gustă și participă la acestea. Jos pălăria pentru organizatorii Brand Minds, speakeri și participanți!

Pentru mai multe evenimente faine, vezi această categorie din blog.

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshopuri, pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Online Mastery

One Comment

  • Shed says:

    Fantastic article Călin! It was a thrill and pleasure to present at Brand Minds in Bucharest. Love your well written article and wishing you so much more success. Shed x

Leave a Reply