sfaturi de comerț online

7 informații și sfaturi utile de la conferința de comerț online GPeC

By | Marketing | One Comment

Dacă vrei vânzări online este bine să participi la cât mai multe conferințe de comerț online sau la cursuri de marketing. Dacă nu ai reușit să ajungi în prima zi la GPeC îți prezint 7 informații utile de la conferință și sfaturile mele privind acestea.

Idei de comerț online pe care le punctez importante:

1. În medie, clienții au vizitat 9 magazine în ultimul an (puține), dar frecvența este de 3-4 ori pe săptămână

De reținut: dacă reușești să ajungi cu magazinul tău în mintea consumatorului și îi dai motive să se întorcă săptămânal, încă ai loc să intri pe lista lui. Piața online din România este încă în creștere.

2. Doar 28% dintre clienți au încredere în magazinele online

De reținut: foarte important cum arată și funcționează magazinul tău. Produsele și procesul de comandă trebuie să fie foarte clar explicate, conform cu realitatea.

3. În România, mai mult de 50% dintre clienți intră pe site de pe mobil

De reținut: adaptarea la mobil este crucială, dacă nu vrei să pierzi 50% dintre potențialii clienți. Testează-ți site-ul aici.

4. Identifică nevoile clienților tăi și oferă-le imediat soluțiile

De reținut: site-ul este despre vânzare și nevoile clienților. Întreabă-ți clienții ce caută și ce ar vrea să găsească pe paginile site-ului tău (pe prima pagină, pe paginile de produse/categorii/contact etc.) și îmbunătățește experiența.

5. Trucuri pentru site: folosește raritatea, unicitatea, prețul mic, dovezile sociale

6. Transportul gratuit este “regele” promoțiilor în comerț online

De reținut: folosește această tactică, dar fă-ți calcule să fie eficientă în contextul afacerii tale. Gândește-te la transport gratuit ca o investiție de marketing pentru a crește lista de clienți.

De reținut 2: Livrarea a doua zi este standard (cel puțin în fashion), deci fă eforturi să fii în baremuri.

7. 75% din vizionările de la Netflix se fac pe baza recomandărilor personalizate

De reținut: loializează clienții prin recomandări personalizate. Dacă nu poți face acest lucru în mod automat pe site, oferă suport telefonic și pe e-mail. Analizează cât de eficient este să atragi clienți noi vs. să obții vânzări noi de la cei existenți.

Nu uita că marketing-ul online este o activitate de zi cu zi, nu ceva ce faci o singură dată. Fii mereu la curent cu ce poți face mai bine și acționează, dacă vrei să faci comerț online ca un profesionist.

P.S. Mai multe info din prima zi de la GPeC poți să citești în acest live blogging.

cum sa dezvolti marketingul online al companiei tale

Cum să dezvolți Marketingul Online al companiei tale

By | Marketing | No Comments

În calitate de antreprenor, CEO sau manager de marketing, nu le poți face pe toate: să vorbești cu furnizori, să închei contracte noi de vânzări, să urmărești calitatea produselor și serviciilor, să faci relații cu clienții, să faci marketing online etc.

Imaginează-ți o zi de lucru în care ai de semnat un contract important cu un client. Te pregătești cu câteva zile înainte pentru această întâlnire, iar exact atunci îți amintești că ai uitat să trimiți un newsletter și să pornești o campanie de publicitate pe Facebook. Probabil că în ziua aceea vei lucra până la ora 22 să le rezolvi pe toate și îți va veni să le lași baltă…

Afacerile sunt complexe și singurele care pot și reușesc să se dezvolte sunt cele care investesc corect.

Să zicem că ai o afacere care încă nu și-a dezvoltat marketingul online, sau vrei să pornești un startup și nu știi încă ce opțiuni ai. Dacă vrei să crești business-ul este important să ții cont de 3 resurse: timp, bani și cunoștințe. În funcție de cum ai aceste resurse, poți apela pentru oricare din opțiunile de dezvoltare de mai jos.


Dacă știi ce trebuie să faci în marketing online pentru a câștiga mai mulți clienți, respectiv ai cunoștințe, ai bani, dar nu ai timp, atunci ai următoarele opțiuni:

1. Angajatul – specialistul / managerul de marketing online

Un angajat va fi aproape de compania ta și este o investiție bună pe termen lung. Va dura aproximativ 6 luni să-ți înțeleagă domeniul, să preia frâiele canalelor tale de marketing online și să înceapă să aducă rezultate.

Este important să știi ce să-i ceri, ce obiective să urmărești, la ce să fii atent în implementare, încât să te asiguri că angajatul își face bine treaba.

Dezavantajul este că un singur om nu le va putea face pe toate (concepte de campanii, copywriting, design, web development, comunicare pe social media, publicitate online, analize etc.). De aceea este important să știi că pentru a obține maximul de rezultate, un angajat va avea nevoie să colaboreze cu o agenție de marketing, sau cu o echipă de colegi care să facă acele lucruri complementare pe care nu le poate face un singur om.

2. Internul de marketing online

Dacă vrei ajutor suplimentar în echipa de marketing, sau vrei să-ți dezvolți un om de la 0, poți să angajezi un intern. De asemenea, trebuie să știi ce rezultate să-i ceri și să-i arăți cum să le obțină, pentru că acesta va fi la început și va avea nevoie de ghidare.

Probabil va dura între 6 luni și un an până când acesta să aducă cele mai bune rezultate și să recuperezi investiția în pregătirea lui.

Dacă dorești să aduci un intern internațional, care să te ajute pentru extinderea pe piețe noi, poți apela cu încredere la AIESEC.


Dacă ai bani și timp, dar nu ai cunoștințe, atunci ai următoarele opțiuni:

3. Training-uri pentru tine și echipa ta

Vrei mai mulți clienți din online, dar nu știi de unde să începi:

  • care sunt cele mai bune tactici?
  • cum se implementează aceste tactici?
  • ce buget să investești?
  • cum măsori rezultatele? etc.

În cazul acesta, poți să investești în pregătirea ta și a echipei tale. Mai apoi îți va fi mult mai clar ce drum aveți de urmat și cum veți obține mai mulți clienți pe termen lung.

La workshop-urile pe care le organizez se înscriu atât antreprenori, cât și specialiști de marketing.

  • pe antreprenor îl ajută să înțeleagă domeniul, să știe ce să delege și cum să urmărească rezultatele;
  • pe specialist în ajută să afle cum să planifice și să implementeze cele mai eficiente tactici de Marketing Online, într-un mod profesionist.

În 20-21 Mai organizez următorul workshop intensiv de Marketing Online. În cadrul acestuia, vei trece de la A la Z, în doar 2 zile intensive, prin procesele de marketing online pe care le vei implementa chiar de a doua zi. Organizez rar acest gen de workshop-uri, deoarece ofer și cursul Online Mastery pe care îl poți parcurge direct online (de ori unde și oricând), care durează 5 luni.

Read More

Cel mai bogat om din Babilon

7 principii de Marketing Online – Cel mai bogat om din Babilon

By | Marketing | No Comments

În cartea “Cel mai bogat om din Babilon” sunt 7 principii pe care dacă le urmezi vei avea o viață mai împlinită din punct de vedere financiar. Dacă facem o paralelă, putem lua în considerare 7 principii similare pentru Marketing Online, care te vor ajuta să-ți crești afacerea.

1. Economisește 10% din venituri pentru investiții viitoare

Această regulă este simplă: pune de o parte 10% din câștigurile din campaniile de Marketing Online pentru investiții viitoare. Acești bani îi poți folosi pentru a diversifica portofoliul de produse, pentru dezvoltarea de noi servicii sau pentru intrarea pe noi piețe.

2. Învață cum să crești afacerea cu doar 90% din buget

O dată ce ai planificat bugetul și începi să implementezi campaniile tale, lucrează la optimizarea acțiunilor pentru a obține aceleași rezultate dorite cu doar 90% din buget. În acest fel vei avea 10% buget extra pentru campanii viitoare.

3. Investește bugetul în acțiuni care îți aduc dobanda compusa

Găsește acele acțiuni care îți aduc clienți cu “dobândă”. Spre exemplu, crearea de conținut pe site și optimizarea acestuia pentru motoarele de căutare este o acțiune care îți aduce “dobândă” pe termen lung datorită traficului organic ce-ți va veni din motoarele de căutare fără ca tu să mai investești bani. Cu cât va crește numărul de căutări (“dobânda”), cu atât va crește și numărul de vizite pe site-ul tău, odată ce l-ai optimizat. Read More

startup business man

De ce au nevoie startup-urile de oameni de business?

By | Business | No Comments

Venind de la evenimentul de lansare al acceleratorului Risky Business, am postat un mesaj pe rețelele sociale în care menționam că mi-ar plăcea să văd mai multe startup-uri care pornesc în echipă cu un specialist de business/marketing.

Pentru a argumenta de ce este nevoie de un om de business, îți prezint câteva lucruri pe care ar trebui să le facă acesta:

1.Stabilește direcția strategică de business și obiectivele acestuia

2. Se întâlnește cu persoane din publicul țintă

Cu această ocazie validează prezumțiile pe baza cărora se dezvoltă soluția care urmează a fi vândută.

Din aceste întâlniri mai descoperă comportamentul de cumpărare al clientului, care sunt lucrurile importante pentru acesta și modul său de comunicare și informare. Toate aceste detalii sunt importante pentru stabilirea mixului de marketing (produs, preț, distribuție, promovare).

De asemenea, prin aceste întâlniri va reprezenta interfața dintre echipa de dezvoltare și clienți.

Pe lângă întâlniri față în față poate realiza și cercetări de piață cantitative care să ajute dezvoltarea startup-ului.

3. Face vânzări

Cel mai bun mod de a testa o soluție este să o vinzi. Pe lângă faptul că în acest fel se poate obține extra capital înainte de lansarea produsului, se pot obține alte insight-uri foarte bune. Read More