[Guest post] Ce naiba e growth hacking marketing și de ce ar trebui să-ți pese

By | Guest post, Marketing | No Comments

Când auzim cuvinte precum „afacere virală” ochii ni se aprind. Indiferent dacă ești om de marketing sau antreprenor, cu toții visăm la acea „idee magică” de marketing, care să ne ajute să ne dublăm, triplăm sau înzecim cifra de afaceri.

Te mai uiți și la exemple recente precum Facebook, Airbnb, sau Uber și te întrebi: cum pot unele afaceri să crească atât de rapid? Cum putem face ca graficul creșterii afacerii noastre să arate precum o crosă de golf?

airbnb grafic growth hackingE clar faptul că la baza succesului acestor companii au stat mai multe lucruri: un produs bun, momentul potrivit, o echipă de management competentă. Read More

Alex Dona la Seara JCI-Cluj

Trebuie să faci marketing deștept – Alex Dona, Times New Roman – Serile JCI Cluj

By | Evenimente, Marketing | No Comments

„Mai ales pentru un startup, trebuie să faci marketing deștept, creativ, disruptive, fără bani. Oricine știe să facă pe bani”, a menționat Alex Dona, Managing Partner la Times New Roman, în cadrul Serii JCI Cluj.

Din păcate, nu oricine știe să facă marketing pe bani, iar cel fără bani este și mai greu de făcut.

Alex Dona recomandă ca startup-urile să dezvolte în primul rând un produs/serviciu valoros, dorit în piață, iar mai apoi să creeze conținut valoros pentru influențatori (bloggeri, vloggeri, presă etc.), în speranța că aceștia vor prelua mesajul în mod gratuit. Read More

Project Management Software Dashboard

[Guest post] 5 pași pentru a gestiona un proiect de la cap la coadă

By | Business, Guest post | No Comments

În teorie, un proiect este considerat un succes atunci când este livrat la timp, în limitele bugetului și condițiilor convenite de părțile interesate. În practică însă, vei fi nevoit să planifici și să aloci resurse, te vei confrunta cu întârzieri și vei ajusta constant bugete de timp, în timp ce părțile implicate (clienți, sponsori, angajați, etc.) vor dori în permanență să fie la curent cu progresul proiectului.

În cazul în care nu ai experiență în gestionarea unui proiect de la cap la coadă, următorii 5 pași îți pot servi drept ghid.

  1. Împreună cu părțile implicate, ajungeți la un acord vis-a-vis de planul și condițiile proiectului

Planul proiectului este elementul-cheie al unui proiect de succes, servind drept foaie de parcurs pentru managerul de proiect și părțile implicate. Acesta conține trei parametri în raport cu care se măsoară progresul proiectului: scopul (documentația cu sarcinile de îndeplinit și rezultatul final), cronologia (intervalul temporal de desfășurare a proiectului) și bugetul (financiar sau stabilit împreună cu clientul). De asemenea, se precizează în ce circumstanțe pot apărea schimbări și modul de acțiune corespunzător. Read More

cum sa alegi o agentie

3 lucruri care te ajută să alegi o agenție de marketing

By | Business, Marketing | No Comments

Alegerea unei agenții de marketing cu care să colaborezi poate să fie un salt în față sau o frână în drumul dezvoltării afacerii tale. Atunci cum îți dai seama care este agenția potrivită afacerii tale? Cum alegi corect o agenție și ce trebuie să iei în considerare în alegerea acesteia?

Vreau să-ți ușurez munca, de aceea îți prezint 3 lucruri care te ajută să faci această alegere.

În primul rând, stabilește-ți obiectivele

Stabilirea obiectivelor te ajută să clarifici ce dorești să obți în urma colaborării cu o agenție:

  • Vrei să vinzi mai mult din produsul X? Cât de mult? În ce perioadă?
  • Vrei să-ți setezi o prezență online profesionistă care să-ți crească numărul lunar de leaduri? Ce înseamnă pentru tine o prezență profesionistă? Câte leaduri? În ce perioadă?
  • Vrei ca brandul companiei să fie recunoscut de persoanele din publicul țintă? Cine sunt acele persoane? Câte sunt acestea?

Dacă îți sunt clare obiectivele, atunci îți va fi mai ușor să găsești agenția care are experiență relevantă în domeniul tău și care face campanii potrivite obiectivelor tale. Spre exemplu, agenția mea are experiență bună în B2B cu companii din domeniul auto și IT, iar pe B2C cu magazine online. Cu toate acestea, lucrăm și cu companii de contabilitate, medicină etc.

De asemenea, dacă stabilești corect obiectivele vei putea să responsabilizezi agenția să livreze ce ai nevoie și vei putea trece la pasul doi. Read More