puterea triburilor

Puterea triburilor

By | Insights | 2 Comments

După un seminar de marketing online pe care l-am organizat în Iași, una dintre participante a venit la mine și m-a întrebat „Cum se face că acolo la Cluj aveți așa mulți traineri cunoscuți? Există o explicație?” N-am stat până atunci să mă gândesc la acest lucru, dar într-adevăr avem în Cluj un număr de traineri importanți și cunoscuți pe domeniile de business, management, vânzări, public speaking, dicție, inteligență emoțională și educație finaciară. Ne cunoaștem între noi și de-a lungul timpului ne-am influențat unii pe alții. De asemenea, avem furnizori comuni și din când în când ne intersectăm pe la aceleași evenimente. Cred că puterea „tribului” și a contextului a făcut să ne dezvoltăm fiecare dintre noi.

Un alt “trib” puternic și vizibil în Cluj este cel al companiilor de IT. Liderii din acest trib se cunosc și se ajută între ei, se întâlnesc la evenimente sau cu diferite ocazii și învață unii de la ceilalți.

Alte “triburi” care am observat că influențează bunăstarea Clujului sunt facultățile, asociațiile și ONG-urile. De câte ori am ocazia, le frecventez pe cele de marketing și comunicare pentru a nu pierde conexiunea cu mediul, dar și pentru a contribui la dezvoltarea altor lideri.

O carte despre triburi pe care ți-o recomand este Tribes, scrisă de Seth Godin.

Tu ce “triburi” ai mai observat în România? Crezi în puterea triburilor? Ce alt trib ți-ar plăcea să pornești sau ce fel de trib consideri că este nevoie la noi în țară?

consumatorii digitali

[Guest post] Consumatorii digitali – cum aflăm mai multe despre ei?

By | Marketing | No Comments

Trăim într-o lume din ce în ce mai digitalizata și avem nevoie de metode ajustate acestui mediu pentru a o înțelege. Consumatorii actuali au din ce în ce mai puține elemente în comun cu clasicii consumatori de acum câțiva ani. De pildă, generația milennials este mai tot timpul conectată la mediul online. Modul în care aceștia se informează și iau decizii, dar și practicile lor de consum se bazează pe o relație extrem de apropiată cu tehnologia. Mai mult, la scară macro, comportamentul, interesele și modul de viață al consumatorilor sunt în continuă schimbare. Înțelegerea acestor evoluții reprezintă cheia unei strategii de marketing de succes. Read More

[Guest post] Ce naiba e growth hacking marketing și de ce ar trebui să-ți pese

By | Guest post, Marketing | No Comments

Când auzim cuvinte precum „afacere virală” ochii ni se aprind. Indiferent dacă ești om de marketing sau antreprenor, cu toții visăm la acea „idee magică” de marketing, care să ne ajute să ne dublăm, triplăm sau înzecim cifra de afaceri.

Te mai uiți și la exemple recente precum Facebook, Airbnb, sau Uber și te întrebi: cum pot unele afaceri să crească atât de rapid? Cum putem face ca graficul creșterii afacerii noastre să arate precum o crosă de golf?

airbnb grafic growth hackingE clar faptul că la baza succesului acestor companii au stat mai multe lucruri: un produs bun, momentul potrivit, o echipă de management competentă. Read More

Alex Dona la Seara JCI-Cluj

Trebuie să faci marketing deștept – Alex Dona, Times New Roman – Serile JCI Cluj

By | Evenimente, Marketing | No Comments

„Mai ales pentru un startup, trebuie să faci marketing deștept, creativ, disruptive, fără bani. Oricine știe să facă pe bani”, a menționat Alex Dona, Managing Partner la Times New Roman, în cadrul Serii JCI Cluj.

Din păcate, nu oricine știe să facă marketing pe bani, iar cel fără bani este și mai greu de făcut.

Alex Dona recomandă ca startup-urile să dezvolte în primul rând un produs/serviciu valoros, dorit în piață, iar mai apoi să creeze conținut valoros pentru influențatori (bloggeri, vloggeri, presă etc.), în speranța că aceștia vor prelua mesajul în mod gratuit. Read More