7 principii de Marketing Online – Cel mai bogat om din Babilon

By 08/05/2017Marketing
Cel mai bogat om din Babilon

În cartea “Cel mai bogat om din Babilon” sunt 7 principii pe care dacă le urmezi vei avea o viață mai împlinită din punct de vedere financiar. Dacă facem o paralelă, putem lua în considerare 7 principii similare pentru Marketing Online, care te vor ajuta să-ți crești afacerea.

1. Economisește 10% din venituri pentru investiții viitoare

Această regulă este simplă: pune de o parte 10% din câștigurile din campaniile de Marketing Online pentru investiții viitoare. Acești bani îi poți folosi pentru a diversifica portofoliul de produse, pentru dezvoltarea de noi servicii sau pentru intrarea pe noi piețe.

2. Învață cum să crești afacerea cu doar 90% din buget

O dată ce ai planificat bugetul și începi să implementezi campaniile tale, lucrează la optimizarea acțiunilor pentru a obține aceleași rezultate dorite cu doar 90% din buget. În acest fel vei avea 10% buget extra pentru campanii viitoare.

3. Investește bugetul în acțiuni care îți aduc dobanda compusa

Găsește acele acțiuni care îți aduc clienți cu “dobândă”. Spre exemplu, crearea de conținut pe site și optimizarea acestuia pentru motoarele de căutare este o acțiune care îți aduce “dobândă” pe termen lung datorită traficului organic ce-ți va veni din motoarele de căutare fără ca tu să mai investești bani. Cu cât va crește numărul de căutări (“dobânda”), cu atât va crește și numărul de vizite pe site-ul tău, odată ce l-ai optimizat.

4. Investește doar în domenii în care te pricepi, sau lucrează doar cu profesioniști cu experiență

Înainte să investești 100 de euro sau 10.000 de euro în publicitate online (fără a avea experiență), îți recomand să inveți cum să folosești acești bani în mod eficient, sau să lucrezi cu profesioniști. Este logic că dacă faci campanii pe cont propriu fără a avea experiență (în ideea să economisești banii pe care i-ai da pe training sau servicii) s-ar putea să pierzi timp și bugetul de promovare pentru campaniile viitoare.

5. Cumpără trafic, nu doar “închiria”

În cartea Cel mai bogat om din Babilon, autorul vorbește despre a-ți cumpăra o casă, în loc să stai în chirie. În marketing online, acest lucru se poate traduce prin: construiește o bază de date de potențiali clienți (e-mailuri) către care să comunici aproape gratuit (e-mail marketing), în loc să închiriezi prospecți numai din reclamă plătită.

6. Asigură-ți acțiunile

Din păcate nu-ți poate garanta nimeni că vei avea 100% succes în online. Cu toate acestea, dacă respecți punctul 4, vei avea șanse mai mari să nu dai greș. De asemenea, atunci când colaborezi cu o agenție, poți lucra pe un tarif fix + comision din rezultate. În acest fel te asiguri că sunt directi interesați să-ți aducă cele mai bune rezultate de bugetul investit.

7. Diversifică-ți planul acțiuni pentru a crește veniturile

O dată ce ai găsit o formulă care funcționează pentru atragerea de noi clienți, nu te opri în a căuta noi acțiuni ce-ți pot crește veniturile. Comportamentul clienților este schimbător (mai ales în mediul online), iar ce funcționează azi, s-ar putea să nu funcționeze mâine.

Sper că îți sunt utile aceste “7 principii de Marketing Online” și că te vor ajuta să ai rezultate maxime cu banii investiti. Daca vrei sa citesti cartea Cel mai bogat om din Babilon, ti-o recomand cu caldura. Este foarte usor de parcurs si costa foarte putin (doar 18 lei).

Tu ce alte principii urmezi când investești în marketing online?

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Online Mastery

Leave a Reply