7 informații și sfaturi utile de la conferința de comerț online GPeC

By 17/05/2017Marketing
sfaturi de comerț online

Dacă vrei vânzări online este bine să participi la cât mai multe conferințe de comerț online sau la cursuri de marketing. Dacă nu ai reușit să ajungi în prima zi la GPeC îți prezint 7 informații utile de la conferință și sfaturile mele privind acestea.

Idei de comerț online pe care le punctez importante:

1. În medie, clienții au vizitat 9 magazine în ultimul an (puține), dar frecvența este de 3-4 ori pe săptămână

De reținut: dacă reușești să ajungi cu magazinul tău în mintea consumatorului și îi dai motive să se întorcă săptămânal, încă ai loc să intri pe lista lui. Piața online din România este încă în creștere.

2. Doar 28% dintre clienți au încredere în magazinele online

De reținut: foarte important cum arată și funcționează magazinul tău. Produsele și procesul de comandă trebuie să fie foarte clar explicate, conform cu realitatea.

3. În România, mai mult de 50% dintre clienți intră pe site de pe mobil

De reținut: adaptarea la mobil este crucială, dacă nu vrei să pierzi 50% dintre potențialii clienți. Testează-ți site-ul aici.

4. Identifică nevoile clienților tăi și oferă-le imediat soluțiile

De reținut: site-ul este despre vânzare și nevoile clienților. Întreabă-ți clienții ce caută și ce ar vrea să găsească pe paginile site-ului tău (pe prima pagină, pe paginile de produse/categorii/contact etc.) și îmbunătățește experiența.

5. Trucuri pentru site: folosește raritatea, unicitatea, prețul mic, dovezile sociale

6. Transportul gratuit este “regele” promoțiilor în comerț online

De reținut: folosește această tactică, dar fă-ți calcule să fie eficientă în contextul afacerii tale. Gândește-te la transport gratuit ca o investiție de marketing pentru a crește lista de clienți.

De reținut 2: Livrarea a doua zi este standard (cel puțin în fashion), deci fă eforturi să fii în baremuri.

7. 75% din vizionările de la Netflix se fac pe baza recomandărilor personalizate

De reținut: loializează clienții prin recomandări personalizate. Dacă nu poți face acest lucru în mod automat pe site, oferă suport telefonic și pe e-mail. Analizează cât de eficient este să atragi clienți noi vs. să obții vânzări noi de la cei existenți.

Nu uita că marketing-ul online este o activitate de zi cu zi, nu ceva ce faci o singură dată. Fii mereu la curent cu ce poți face mai bine și acționează, dacă vrei să faci comerț online ca un profesionist.

P.S. Mai multe info din prima zi de la GPeC poți să citești în acest live blogging.

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști.
În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.
Online Mastery

One Comment

Leave a Reply