Marketing online in 2013An de an sunt unele tendințe care sunt evidente și sunt unele fenomene care sunt mai greu de prevăzut. Mai jos am notat câteva lucruri pe care le-am observat dezvoltându-se în 2012 și care cred că vor continua să evolueze și în 2013.

  1. Vor crește și se vor diversifica conferințele de business și marketing online. Cele mai importante fiind TeComm, GPEC, Business Days, ICEEfest, How to web sau Webstock. Eu voi continua în 2013 programele de planificare de marketing online de tipul Online – Negru pe alb.
  2. eCommerce-ul este pe val crescător. Vânzarea eMag în 2012, volumul de tranzacții 2parale, succesul Black Friday și magazinele nou apărute pe online au demonstrat asta. Cred că 2013 va fi un an în care tot mai multe business-uri offline vor face trecerea înspre comerț online.
  3. Companiile vor investi din ce în ce mai mult în producerea de conținut online. Dacă în 2012 și-au făcut pagini de facebook, în 2013 vor trebui să și le actualizeze și să își crească sau mențină activă baza de fani.
  4. Siteurile de mobil și aplicațiile pentru smart phone-uri vor crește ca număr de utilizatori. Este suficient să te uiți peste rezultatele siteurilor de mobil din SATI să realizezi că deja unele platforme au rezultate foarte bune.
  5. Tot mai mult ne vom porta activitatea în nori (cloud) și spațiul de pe hard disk-uri va devi nefolositor. Avem Instagram, Picasa și Facebook pentru fotografii, YouTube și Trilulilu pentru video, Zonga pentru muzică, Voyo pentru filme, Amazon pentru eBooks, Evernote pentru notite, Google Docs pentru documente și Dropbox pentru stocare online de alte fișiere.

 Tu ce alte tendințe ai observat? În ce ai investi 1.000.000 de euro în 2013?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.