3 lucruri care te ajută să alegi o agenție de marketing

cum sa alegi o agentie

Alegerea unei agenții de marketing cu care să colaborezi poate să fie un salt în față sau o frână în drumul dezvoltării afacerii tale. Atunci cum îți dai seama care este agenția potrivită afacerii tale? Cum alegi corect o agenție și ce trebuie să iei în considerare în alegerea acesteia?

Vreau să-ți ușurez munca, de aceea îți prezint 3 lucruri care te ajută să faci această alegere.

În primul rând, stabilește-ți obiectivele

Stabilirea obiectivelor te ajută să clarifici ce dorești să obți în urma colaborării cu o agenție:

  • Vrei să vinzi mai mult din produsul X? Cât de mult? În ce perioadă?
  • Vrei să-ți setezi o prezență online profesionistă care să-ți crească numărul lunar de leaduri? Ce înseamnă pentru tine o prezență profesionistă? Câte leaduri? În ce perioadă?
  • Vrei ca brandul companiei să fie recunoscut de persoanele din publicul țintă? Cine sunt acele persoane? Câte sunt acestea?

Dacă îți sunt clare obiectivele, atunci îți va fi mai ușor să găsești agenția care are experiență relevantă în domeniul tău și care face campanii potrivite obiectivelor tale. Spre exemplu, agenția mea are experiență bună în B2B cu companii din domeniul auto și IT, iar pe B2C cu magazine online. Cu toate acestea, lucrăm și cu companii de contabilitate, medicină etc.

De asemenea, dacă stabilești corect obiectivele vei putea să responsabilizezi agenția să livreze ce ai nevoie și vei putea trece la pasul doi.

Pasul doi este să stabilești bugetul

Dacă ai clarificat primul punct, în continuare este important să cuantifici în bani ce înseamnă acele obiective pentru tine. Spre exemplu, dacă vrei să crești vânzările cu 10% în decurs de 6 luni, ce venituri extra va aduce această creștere? Cât din această creștere poți să investești în serviciile unei agenții și în bugetul de promovare? Ai acești bani în avans?

Ia în considerar cei 2 factori în construirea bugetului:

  • costul serviciilor agenției (planificare, design, implementare, raportare, account management etc.)
  • bugetul de promovare (costul cu cumpărarea spațiului media la radio, TV, pe site-uri, pe Facebook etc.)

Asigură-te că înainte să începi o colaborare ți-ai făcut calculul în așa fel încât după ce plătești serviciile agenției îți rămân bani și de buget de promovare.

Pasul trei este să clarifici așteptările față de agenția de marketing și viceversa

asteptari de la agentia de marketingÎn mai multe rânduri am auzit de la diferiți antreprenori sau specialiști de marketing că lucrează cu anumite agenții iar acestea nu le raportează rezultatele și nu le oferă acces la anumite instrumente care i-ar ajuta să-și înțeleagă mai bine situația. Am fost surprins și dezamăgit în același timp de neprofesionalismul acestor agenții și de lipsa de transparență.

Dacă vrei să alegi o agenție care să fie partener al afacerii tale, să aveți o relație win-win, aceastea sunt câteva așteptări pe care ar trebui să le clarifici:

  • să existe transparență cu privire la cum și în ce se investesc bugetele de reclamă;
  • să existe raportare periodică cu recomandări de îmbunătățiri;
  • să stabiliți un timp rezonabil de execuție (cu înțelegere de ambele părți privind ce înseamnă „rezonabil”);
  • să conveniți asupra modalității și timpului de plată;
  • să stabiliți modul și frecvența de comunicare.

Cu cât îți vor fi mai clare așteptările, cu atât îți va fi mai ușor să alegi agenția cu care rezonezi cel mai bine.

Așadar, cele 3 lucruri pe care să le ști și care te ajută să alegi o agenție de marketing sunt: obiectivele, bugetul și așteptările. Despre acest subiect am vorbit la Business Days Timișoara, iar mai jos este LIVE-ul în care discut despre cele 3 lucruri din articol.

 

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. Călin a susținut peste 100 de prezentări și workshop-uri pregătind pe Marketing Online mii de antreprenori și specialiști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul Românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în marcom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.
Online Mastery

Leave a Reply